Van ABI-II naar ABI-I; kan dat en wie weet hoe je het aansluitschema van de tank moet wijzigen?
Van ABI-II naar ABI-I; kan dat en wie weet hoe je het aansluitschema van de tank moet wijzigen?
Beste Volvorijders,
Vanwege jullie ervaringen met LPI en de discussies die hierover in dit forum staan, wil ik me als Lancia Kappa rijder bij jullie vervoegen met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Het volgende is er aan de hand:
We rijden nu al meer dan 4 ton op LPG G3 van Vialle. Wij hebben een ABI-II tank. Dit houdt in dat we de vernieuwde versie van Vialle hebben met een pompsturing buiten de tank. Helaas heeft deze pomp het nu begeven. Mag ook na zoveel kilometers, maar net voor de APK is dat toch wel erg vervelend. Bij demontage van het filter bleek er veel roestgruis in te zitten.
Mijn eerste vraag:
Kan ik nog meer defecten aan de installatie verwachten (injectors, drukventiel)?
Nu heb ik de hand weten te leggen op een vervangende duo-tank. Toen ik deze eenmaal had gemonteerd bleek ineens (door mijn onwetendheid hierover) dat deze tank weliswaar hetzelfde eruit ziet maar een ABI-I tank blijkt te zijn! Omdat deze tank ook uit eenzelfde auto komt is de consclusie dat Vialle hier twee verschillende systemen gebruikt heeft. Op deze tank wil de auto niet rijden want de aansturing is anders.
Komt mijn tweede vraag:
Is deze tank überhaupt te gebruiken in mijn ABI-II kabelboom?
En meteen de derde vraag:
Wanneer dit kan; wie weet hoe dat moet en wie heeft daar een schema voor?
Ik kan natuurlijk ook een ABI-II tank laten monteren. Aangezien ik echter deze tank voor een schappelijke prijs (€ 100,-) kon krijgen wil ik eerst eens kijken of dit wil. Een ombouwer uit Assen monteert namelijk ook duo-tanks en hij kan een tweedehands leveren en plaatsen voor € 325,-.
En de vierde vraag:
Heeft iemand ervaring met de ombouwer "Romio" uit Asen?
Alvast bedankt voor je aandacht en antwoorden.