940 malmo G3. Gekeken en mijn oordeel.
940 malmo G3. Gekeken en mijn oordeel.
Het betrof de volgende advertentie:
Te Koop, Volvo 940 2.3 IC Malmö met LPG G3 installatie.
Het is een erg complete auto: ECC, cruise control, stoelverwarming, trekhaak, electrische ramen voor. Handgeschakelde 5 bak. Gasinstallatie met 85 l. tank is van OMVL, loopt niet altijd geweldig stationair op gas. km. stand momenteel 387.000 km. Auto is gechiptuned/ regelbare turbodruk: ongeveer 170/ 180 pk. Auto staat nog op stalen velgen met winterbanden met aardig profiel, zomerbanden zijn toe aan vernieuwing (16 inch Antera velgen). kenteken NJ-LF-44, APK tot juni 2010.
Kleur: Blackberry Black
forumvraagprijs: €1.000,00
foto's op aanvraag, mail naar rene-h@hotmail.com of 06-21561016 (16.30-22.00)
auto gaat weg i.v.m. aanschaf auto met automaat
auto staat in Rhenen
Om te beginnen, ik plaats hier enkel mijn mening over de auto, niet over de verkoper, vriendelijke goede man. Doet hem weg omdat hij Automaat wil rijden.
Over de geschiedenis het volgende: De auto is eerder bij twee leden in bezit geweest en hadden een gedegen verhaal over het onderhoud, netjes bijgehouden en netjes kleppen gesteld. Diverse zaken als d-riem, condensor, waterpomp en koppakking (ivm koelvloeistofverlies) vervangen.
Afgelopen 17000 geen structureel onderhoud meer gedaan, ook niet naar het gasprobleem gekeken. De handelaar die er tussen heeft gezeten 9 maanden terug heeft een aanzienlijk lagere prijs betaald dan de huidige eigenaar en naar alle waarschijnlijkheid de plaatdikte van cil 4 weggepoets. Van de eerdere eigenaar begreep ik dat een cilinder reeds op 2.9 staat.
Exterieur: De auto zag er van buiten goed uit; klein krasje in het achterportier op de achterrand. Lak weg, geen roest. Bumper achter heeft scherpe schade gehad welke men heeft proberen dicht te smelten (enige logische verklaring waar we op kwamen. Trekhaakstekker hangt los, nieuw plaatje behoeftig. Staat op stalen velgen met (opel) wieldoppen. Vijf lichtmetalen velgen voor zomer erbij, aan vervanging toe (zie adv). Voor in de onderste gril hangt de aansluiting voor de standkachel/externe stroom, nu niet goed benaderbaar, wel aanwezig.
Binnen half leder, gebruikt, niet stuk, zit nog goed. Deurpanelen beetje erg gerimpeld, bekend probleem, maar evident aanwezig. Hemeltje goed, dashboard netjes met buitentemperatuurmeter met beginnende rot onderin. Zonnescherm achterruit, en eigenlijk gewoon geen gekke dingen.
Bagageruimte: forse tank LPG, komt iets ver de bagageruimte in, geen lange tank, meer dik. Verder netjes.
Motorruimt: Netjes, droog blok, wel veel losse toegevoegde draden, waarschijnlijk van de turbo, anders van het LPG (te weining verstand). Vloeistoffen op niveau, geen evidente lekkages, verbruikt beetje olie volgens de heer.
Onderkant: droog op en zwetende versnellingsbak na, motorblok droog. Geen roest structureel. Uitlaat, moet "recentelijk" geheel vervangen zijn , behoudens kat, echter koppelingen al redelijk verroest, met name ook de beugel van de achterdemper.
Rijden: Rijdt soepel weg, op benzine. De heer vertelt nooit weg te rijden op gas omdat hij dan uit wil vallen. Na enkele km schakelt de G3 over en rijdt nog steeds soepel. Ontkoppelt goed, beetje kort traject van de koppeling, maar dat zal de vergelijking met eigen auto zijn. Schakelt soepel. Turbo doet mee vanaf ongeveer 2750 toeren, voel je goed, daarvoor niet veel power, gelijk aan mijn ongeblazen 2.0 liter of zelfs minder. Daarna snel. Echter bij afrijden rotonde, gas los, koppeling in voor een rechtsafje, motor geheel uit. Zonder twijfel of gepruttel.
Start snel en moeiteloos verder rijden.
Resume voor mijn situatie, ik heb een direct beschikbare auto nodig of wil er zeker van zijn met enkele ingrepen daarna redeling probleemloos te kunnen rijden. Bijpassend bod van mijn zijde leverde daarin niet tot koop, voor mij een te groot risico of een hele lage prijs.
Dit verhaal ter info, doe er uw voordeel mee.
Foto's bij interesse krijgt u vlot opgestuurd, stuurde mij direct nette foto's van gevraagde gebieden.
Groet
Peter