Verwarming blijft koud ...
Verwarming blijft koud ...
zou eerst het onderwerp geweest zijn maar de reden van het niet warm worden kwam 20 km. verder tevoren. De motortemperatuur van mijn 940 liep ineens enorm op dus heb ik haar maar aan de kant gegooid. Een piepklein gaatje in de kachelslang zorgde ervoor dat al mijn koelmiddel tussen prinsenbeek en rotterdam ergens op de weg gelopen is.. weet ik tenminste weer wat het betekent als de kachel niet warm wordt, dan zit er gewoon bijna geen water meer in je blok.
Bij het inkorten van de kachelslang bleek ook de kunstof tule op de kachelkraan af te breken (mijn 940 heeft zo'n leuke vacuumbekrachtigde kraan in de kachelslang zitten). deze is nu dus ook te vervangen door een vers exemplaar. Tijdelijk de kachelslang zonder kraan via een stukje 15mm verwarmingspijp doorverbonden zodat ik in ieder geval weer kan rijden. Vraag me trouwens wel af wat die kraan nu eigenlijk doet in onze 940's.
gelukkig is de motor niet al te warm geworden en is mevrouw nu weer gewoon haar eigen koele motorblok met warme adem.
Is er nog iemand die kachelslangen en kachelkraan heeft liggen of moet het toch eventjes nieuw gaan bestellen ergens ?
Met vriendelijke groet,
Benno van Ham
Volvo 940 Estate, 2.3 Lpt (met MBC op 0.8 bar) en LPG G3.
Langeweg