Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Vraag over "de pijl" op het dashboard

Vraag over "de pijl" op het dashboard

Vraag over "de pijl" op het dashboard

- Ingediend door berg940lpt , op 26 feb 2010 - 14 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

beste 700/900 liefhebbers,

Rijd sinds enige maanden in een 945 lpt /10-95/automaat/g2/400k. Ik heb een vraag over "de pijl" op het dashboard ("lock up functie"?) 

Bij koudstart verdwijnt die (oranje) pijl direct met de andere (controle)lampjes. Na wat ritjes gereden te hebben op een dag valt het mij op dat die pijl langer blijft branden dan de andere lampjes. Meestal verdijnt de pijl dan na zeg 100 mtr rijden. Echter gisteren niet! Had ong. 45 min. gereden in de regen op de snelweg, Stop om te tanken. Start de auto en rijd weg....de pijl blijft branden de rest van de rit! Hij schakelt dan niet meer door....erg vervelend natuurlijk! Gelukkig was ik dichtbij huis...maar toch... Vanochtend weer mee gereden..pijl weg en auto rijdt weer normaal. Vanmiddag nog paar ritjes gemaakt en merk al snel dat de pijl weer langzamer verdwijnt dan zijn collega's op het dashboard. Mijn automaat (stalen) pook/handle  is er een met een zwarte vierkante knots met aan de zijkant een knopje...dit knopje kan ik indrukken tot ik een ons weeg...geen enkele reactie...werkt m.i. niet.

Blijkbaar is er een relatie tussen de pijl en warme motor. Bij koude motor verdwijnt hij direct en bij warme motor/lange rit blijft hij branden. Zou dus bij lange ritten de motor moeten laten lopen om de pijl te ontlopen als ik zou willen stoppen om te tanken bijv.

Op het forum wordt gesproken over een relais achter de asbak, spoel, 12 volt, ventiel, niet goed aangesloten massakabel, of slechte connectors onder de auto bij de bak??. 

Kunnen jullie hier iets mee? Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken! Hoop dat het niet ernstig is. T' is zo'n fijne auto.

Bernd  

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2906 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kachel motor blijft blazen met contact uit
    9 sep 2025
  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.