Vraag over "de pijl" op het dashboard
Vraag over "de pijl" op het dashboard
beste 700/900 liefhebbers,
Rijd sinds enige maanden in een 945 lpt /10-95/automaat/g2/400k. Ik heb een vraag over "de pijl" op het dashboard ("lock up functie"?)
Bij koudstart verdwijnt die (oranje) pijl direct met de andere (controle)lampjes. Na wat ritjes gereden te hebben op een dag valt het mij op dat die pijl langer blijft branden dan de andere lampjes. Meestal verdijnt de pijl dan na zeg 100 mtr rijden. Echter gisteren niet! Had ong. 45 min. gereden in de regen op de snelweg, Stop om te tanken. Start de auto en rijd weg....de pijl blijft branden de rest van de rit! Hij schakelt dan niet meer door....erg vervelend natuurlijk! Gelukkig was ik dichtbij huis...maar toch... Vanochtend weer mee gereden..pijl weg en auto rijdt weer normaal. Vanmiddag nog paar ritjes gemaakt en merk al snel dat de pijl weer langzamer verdwijnt dan zijn collega's op het dashboard. Mijn automaat (stalen) pook/handle is er een met een zwarte vierkante knots met aan de zijkant een knopje...dit knopje kan ik indrukken tot ik een ons weeg...geen enkele reactie...werkt m.i. niet.
Blijkbaar is er een relatie tussen de pijl en warme motor. Bij koude motor verdwijnt hij direct en bij warme motor/lange rit blijft hij branden. Zou dus bij lange ritten de motor moeten laten lopen om de pijl te ontlopen als ik zou willen stoppen om te tanken bijv.
Op het forum wordt gesproken over een relais achter de asbak, spoel, 12 volt, ventiel, niet goed aangesloten massakabel, of slechte connectors onder de auto bij de bak??.
Kunnen jullie hier iets mee? Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken! Hoop dat het niet ernstig is. T' is zo'n fijne auto.
Bernd