Fuseekogels op zijn einde? Klusvraagstuk.
Fuseekogels op zijn einde? Klusvraagstuk.
Bij het aanremmen en plots loslaten van het rempedaal en bij het in D voor het stoplicht staan en bij groen meteen loslaten van de rem, resulteert in een schok in de voorwielophanging. (Automaat blijft tegen de geblokkeerde voorwielen aan drukken en bij loslaten schiet de handel eerst weer "op zijn plek"om vervolgens in beweging te komen.)
Tevens merk ik, dat in bochten en bij verkeersdrempels er een bonk waar te nemen is.
Aangezien alles waar ik de laatste tijd aan gesleuteld heb, goed vast zit, blijft er weinig over wat dit kan veroorzaken.
Veerpootlagers, bovenin, maar dan verwacht ik met remmen geen bonk, of de fuseekogels, die onderon de veerpoot zitten.
Omdat ik nergens kon vinden dat die in de laatste zeg grofweg 465000 kilometer vervangen zijn, zou het me dus niet verbazen, als die aan hun eind zijn.
Dit zou wellicht tevens verklaren, waarom mijn zomerbandenset aan de voorkant (buiten) scheef zijn afgesleten.
Om nou lukraak er twee nieuwe fusees onder te schroeven is ook weer zo wat, maar omdat ik twee redelijk knappe voorpoten heb overgekocht van een medelid, en het spul er dus toch af moet, dacht ik, voor die drie tientjes, vervang ik ze ook maar gelijk.
Maar, en daar komen de vragen:
- Ik verwacht, aan de vervangende poten te zien, dat ik het zonder fuseetrekker af kan, klopt dat?
- Die nieuwe fusee, moet die met een soort lagervet worden ingesmeerd? Lijkt me wel toch?
En zo ja, welk vet dien ik daar dan voor te gebruiken?
Iemand hier al eens eerder mee van doen gehad en tips?