Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Fuseekogels op zijn einde? Klusvraagstuk.

Fuseekogels op zijn einde? Klusvraagstuk.

Fuseekogels op zijn einde? Klusvraagstuk.

- Ingediend door Baseman , op 16 feb 2010 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Bij het aanremmen en plots loslaten van het rempedaal en bij het in D voor het stoplicht staan en bij groen meteen loslaten van de rem, resulteert in een schok in de voorwielophanging. (Automaat blijft tegen de geblokkeerde voorwielen aan drukken en bij loslaten schiet de handel eerst weer "op zijn plek"om vervolgens in beweging te komen.)

Tevens merk ik, dat in bochten en bij verkeersdrempels er een bonk waar te nemen is.
Aangezien alles waar ik de laatste tijd aan gesleuteld heb, goed vast zit, blijft er weinig over wat dit kan veroorzaken.

Veerpootlagers, bovenin, maar dan verwacht ik met remmen geen bonk, of de fuseekogels, die onderon de veerpoot zitten.

Omdat ik nergens kon vinden dat die in de laatste zeg grofweg 465000 kilometer vervangen zijn, zou het me dus niet verbazen, als die aan hun eind zijn.
Dit zou wellicht tevens verklaren, waarom mijn zomerbandenset aan de voorkant (buiten) scheef zijn afgesleten.

Om nou lukraak er twee nieuwe fusees onder te schroeven is ook weer zo wat, maar omdat ik twee redelijk knappe voorpoten heb overgekocht van een medelid, en het spul er dus toch af moet, dacht ik, voor die drie tientjes, vervang ik ze ook maar gelijk.

Maar, en daar komen de vragen:

  1. Ik verwacht, aan de vervangende poten te zien, dat ik het zonder fuseetrekker af kan, klopt dat?
  2. Die nieuwe fusee, moet die met een soort lagervet worden ingesmeerd? Lijkt me wel toch?
    En zo ja, welk vet dien ik daar dan voor te gebruiken?

Iemand hier al eens eerder mee van doen gehad en tips?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2906 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kachel motor blijft blazen met contact uit
    9 sep 2025
  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.