Regeling motormanagment na reset? LPG probleem Prins VSI?
Regeling motormanagment na reset? LPG probleem Prins VSI?
Hallo techneuten en medeliefhebbers,
Onlangs een nieuwe verdamper gekregen voor mijn Prins VSI LPG installatie.
Vlak voor de inbouw, onderweg, ging het storingslampje branden.
Dit gereset d.m.v. het trekken van zekering 1.
Ik heb nog gevraagd of de motor eerst nog een stuk in moest leren voordat de nieuwe verdamper ingeregeld werd.
Het antwoord was dat dit niet nodig is omdat het Prins systeem volledig aan het Volvo managment hangt, als slaaf dus.
De lpg- installatie gaat dus mee in het inleer proces.
In eerste instantieliep de motor als een beul op LPG. MBC op 0.7-0.8 bar (op benzine perfect draaiend).
Nu, na een tijdje sturen, vliegen de cut-offs (hevig inhouden) me om de oren op LPG, Niet op Benzine.
Wie kan dit verklaren? De LPG-injectoren kunnen het aan, de bezine- injectoren ook.
Wat gebeurt er precies tijdens het inleren van het managment?
Welke waarden veranderen heel sterk of juist niet?
Groet,
Erik