Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/gierende benzinepomp

gierende benzinepomp

gierende benzinepomp

- Ingediend door chriswiggers , op 7 feb 2010 - 6 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste Volvo collega's,

 

Een week of twee geleden begon de brandstofpomp van mijn 940 GLE (de vliegende baksteen) ontzettend veel herrie te maken. Vooral in een file was het afschuwelijk, alsof ieder moment alles uit elkaar kon springen. Een tijdje daarna ging het lambda lampje aan en twee dagen daarna kreeg ik hem bijna niet meer gestart. Alle draadjes op het forum uitgebreid nagkeken, maar niet echt de oplossing gevonden. Mijn garage (geen volvodealer) heeft de pomp vervangen, maar het geluid bleef, evenals het onregelmatig lopen. De nieuwe pomp er weer afgehaald en ingeleverd (een beetje duur vor iets dat het niet doet). Toen zelf maar het brandstogsysteem na gaan lopen van achter naar voor: pomp in benzinetank: OK (draadje losgemaakt, weerstand gemeten: geen kortsluiting, wel weerstand, als je het draadje weer vastmaakte een zoemend geluid), pomp onder de stoel was al vervangen, brandstoffilter ook vervangen. Vervolgens de retourleiding nagekeken en door gespoten, leek een beetje vertopt te zijn. Er stond geen benzine in. Daarna de drukregelaar vervangen (vooraan het inspuitsysteem) en ja hoor: alles weer OK: geen gierende pomp meer, mooi stationair lpen, goed starten. Mijn theorie is dat de pomp (oinder de stoel) probeerde de druk op te bouwen, maar die druk werd niet naar 3 atmosfeer of zo teruggebracht, maar bleef (veel) te hoog. Daardoor teveel druk op de inspuiters en teveel benzine in de motor. De pomp had er ook moeite mee. Misschien kan iemand van de collega's hier zijn voordeel mee doen. Ik ga nu eens kijken of mijn benzineverbruik weer binnen redelijke grenzen is gekomen.

Nog één vraagje. Ik he voor de zekerheid ook een nieuw brandstofrelais gekocht, maar op de plaats waar dat zou moeten zitten zit helemaal niets. Hoe kan dat nu weer? Weet iemand waar dat brandstofrrelais (ik heb een groene gekregen van de volvodealer op grond van mijn kenteken) zou moeten zitten?

Vriendelijke groet,

 

Chris Wiggers,

Volvo 940 GLE

430K

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.