vraagtekens overdrive
vraagtekens overdrive
OVERDRIVE-PROBLEMEN
In kerstvakantie heeft een ervaren hobby-diesel-sleutelaar de overdrive opengemaakt en de rubber ringen vervangen. Daarnaast heeft ie het inwendige schoongemaakt. Reden was dat mijn overdrive het niet meer deed. Zo zou mijn probleem opgelost zijn en weer in z`n 5 gereden kunnen worden. Maar helaas bleef mijn auto na reparatie nog steeds rijden in z`n vier. Een paar keer terug geweest naar deze beste man , maar de vijfde werkte niet meer. Heb natuurlijk wel als leek over zijn schouder meegekeken, wat een goede les was.
Rijden alleen in z`n 4 is een beetje kostbaar. Het was erop of eronder nu. Geld was op voor de/een monteur en het laatste spaargeld geteld . Zag ik op marktplaats dat mijn type versnellingsbak werd aangeboden voor 100euro waarbij werd gezegd dat de bak 370.000km gereden had. Blijft altijd een gok. Een dag voordat ik weer moest werken heb ik dag een brug gehuurd (Plooij, doehetzelfgarage in de buurt van Tienhoven)om de overdrive over te zetten. Vooraf de juiste pakking gekocht bij de volvo garage in amerongen. De zuigers overgezet met nieuwe rubbers en verder het inwendige ongemoeid gelaten. En warempel de vijfde doet het weer !!!!
Vanaf 6 januari 2010 elke dag 200km gereden en vandaag 29 januari 2010 op m`n terugweg ging de vijfde uit en dan weer aan ofwel toerental toename en afname. Reed lange tijd met hoog toerental en plots kwam ie er weer in. Aan en dan weer uit. Lampje brandt op het dashboard dat de 5 aanstaat. Het relais achter de asbak is vervangen door de monteur in de kerstvakantie. De bedrading die op de versnellingbak/overdrive vastzit heb ik overgezet van de gekochte bak van 100euro.
Wat kan hiervan de reden zijn ?
Ton
Ken nog 1 bedrijf dat een complete versnellingsbak te koop heeft en die hem voor 400euro incl eronder wil zetten , maar als het probleem minder kosten met zich meebrengt, kies ik liever daarvoor.