mankementen aan de 945 ***update***
07/01
2010
mankementen aan de 945 ***update***
Hey,zo met het koude weer merk ik dat mijn 945 rijdt alsof hij volgeladen is met betonblokken. Bovendien is het verbruik erbarmelijk, 1 op 4 is geen uitzondering. (stadse ritten)Tot overmaat van ramp was de accu ook nog leeg na de kerstvakantie, tja, alarm erop verbruikt toch wel wat. Wat me ook opviel was dat het koelvloeistof reservoir helemaal leeg is.Er zijn een paar zaken die me zorgen baren en misschien ook wel de oorzaak zijn van het vermogens verlies:
- visco fan draait steeds mee
- v-snaar naar de airco compressor zit er nog op, airco is leeg. Moet die er dan af?
- weglekken koelvloeistof
- hoog verbruik LPG
- zwakke accu
Als ik alles vergelijk met de 744 uit '90 moet ik zeggen dat die stukken fijner rijdt. Maar die rijdt gewoon op benzine en heeft geen electrische toeters en bellen. De 945 is niet vooruit te branden.Wat ik eigenlijk graag zou willen is samen met iemand is grondig naar de motor kijken. Ik heb een beetje schrik om zomaar bouten en moeren los te draaien.Update 16-01-2010tijdens het nakijken van een aantal zaken onder de motorkap viel me op dat er uitlaatgassen lekken bij de aansluiting spruitstuk en eerste pijp naar beneden. Er komt echt een wolkje uit net of de pakking eruit geknald is. Zou dit tevens een verklaring zijn voor het vermogens verlies?Voor het weglekken van koelvloeistof begin ik de waterpomp te verdenken. Dat ga ik nog even nader onderzoeken.