één ontsteking, drie keer een mening
één ontsteking, drie keer een mening
Beste Volvovrienden:
Graag zou ik jullie deskundige mening hebben over het volgende:
Ik heb een Volvo 740 station automaat uit 1986 met een b230 motor en hij is geïmporteerd uit Zweden. De auto had na de grote beurt bij de Volvo specialist last van startproblemen en liep niet lekker. Met name op lage toerental was er zeer weinig trekkracht, bv bij het inschakelen van de lock-up was hij niet voorruit te branden.
Daarom heb ik in een andere garage naar de afstelling laten kijken. Nu staat de ontsteking anders afgesteld en loopt de motor veel beter. Hij blijft echter slecht starten met een warme motor en ik heb ook last van 'nadieselen' (maar dat kan ook ergens anders aan liggen.)
De vraag:
De Volvospecialist had de ontsteking op 7 graden vóór het bovenste dode punt gezet en toen liep de motor ronduit slecht en de warme start was zeer beroerd.
Bij een bevriend profile tyre center hebben we de onsteking op 7 graden ná het bpd gezet. Daar zeiden ze dus dat de onsteking helemaal verkeerd stond.
Tenslotte: in de vraagbaak van de Volvo 740 staat dat alle 740's zijn uitgerust met een electronische onsteking, die niet kan worden afgesteld.
Wie weet het juiste antwoord?
Vriendelijke groeten,
Ad van den Broek