Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/één ontsteking, drie keer een mening

één ontsteking, drie keer een mening

één ontsteking, drie keer een mening

- Ingediend door advandenb , op 5 jan 2010 - 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste Volvovrienden:

Graag zou ik jullie deskundige mening hebben over het volgende:

Ik heb een Volvo 740 station automaat uit 1986 met een b230 motor en hij is geïmporteerd uit Zweden. De auto had na de grote beurt bij de Volvo specialist last van startproblemen en liep niet lekker. Met name op lage toerental was er zeer weinig trekkracht, bv bij het inschakelen van de lock-up was hij niet voorruit te branden.

Daarom heb ik in een andere garage naar de afstelling laten kijken. Nu staat de ontsteking anders afgesteld en loopt de motor veel beter. Hij blijft echter slecht starten met een warme motor en ik heb ook last van 'nadieselen' (maar dat kan ook ergens anders aan liggen.)

De vraag:

De Volvospecialist had de ontsteking op 7 graden vóór het bovenste dode punt gezet en toen liep de motor ronduit slecht en de warme start was zeer beroerd.

Bij een bevriend profile tyre center hebben we de onsteking op 7 graden ná het bpd gezet. Daar zeiden ze dus dat de onsteking helemaal verkeerd stond.

Tenslotte: in de vraagbaak van de Volvo 740 staat dat alle 740's zijn uitgerust met een electronische onsteking, die niet kan worden afgesteld.

Wie weet het juiste antwoord?

Vriendelijke groeten,

Ad van den Broek

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.