Stationair toerental
Stationair toerental
Hallo,
Ik heb het volgende probleem: Bij koude motor slaat hij steeds af: hij loopt niet stationair. Rijdens is dat geen probleem, maar als je moet stoppen wel. Ik kan dat oplossen door met 1 voet zowel te remmen als gas te geven, terwijl de koppeling is ingetrapt. Eindelijk eens voordeel van een brede maat 47.....
Als de motor warm is, is er geen probleem en loopt de stationair goed.
Ik het de CIS klep een keer eruit gehaald en schoongemaakt: had ik nog nooit gedaan, maar ik las het op het forum: Dank hiervoor.
Het is echter niet verbeterd; maar nu las ik dat je het klepje moet kunnen bewegen als hij is uitgebouwd en dat kon ik niet. Ik heb ook geen echt geweld gebruikt (schroevendraaier in de gleuf bijvoorbeeld) maar is dat wel noodzakelijk? Hoeveel geweld mag je gebruiken omd e klep gangbaar te maken? En waarom werkt het dan wel als de motor warm is?
Het is overigens een 940 uit januari 98 (de laatste dus) met low pressure turbo en een LPG G3 installatie. Hij heeft een aardig blokje om gereden (392.000) en heeft ongeveer 60.000 km geleden een koprevisie gehad.
Ik hoop op wat informatie/tips
Groeten
Jan Vreeburg