olie-lekkage , overdrive , gloeispiralen dashboardzijde , verlichting , startonderbreker
olie-lekkage , overdrive , gloeispiralen dashboardzijde , verlichting , startonderbreker
Beste volvo-rijders(-sters),
Rijdt een Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel en heb maar een paar probleempjes.
1 - Vermoed dat olie-lekkage veroorzaakt wordt door de oliekoeler. Net achter het oliefilter heb je, denk ik, de oliekoeler. Zit daar een pakking wat kapot kan gaan of is er dan iets inwendigs wat stuk kan gaan. Is dit moeilijk te verhelpen ? En wat kost het vervangen van een olie-koeler, nieuw of eventueel gereviseerd met pakkingen?
2 - Overdrive doet het niet. De inwendige rubber deeltjes van OD zijn vervangen, tesamen met de koppelingsplaat, kort geleden. Het relais van Od hoor je bij het inschakelen. Wasardoor zou de OD het noet willen doen. Wie heeft dit probleem ook gehad en zou kunnen weten waar de oorzaak te vinden is.
3 - Gloeispiralen dashboardzijde zijn moeilijk te bereiken, zeg maar onmogelijk met mijn dikke vingers. Wie heeft een oplossing. Moet ik delen uitbouwen om er makkelijk bij te kunnen?
4 - Mijn volvo start met verlichting aan. Zou graag de verlichting aan/uit willen kunnen zetten met schakelaar. Heb geen zekering , safety-light , die ik kan uitschakelen.
5 - Ook de startonderbreker heeft kuren. De-activeer de startonderbreker met een sleuteltje. Sleutel in het contactslot en draai om. Lichten gaan aan, doe het dimlicht dan uit, draai het contact om en laat voorgloeien. Lampje voorgloeien gaat uit en probeer te starten. Startonderbreker laat van zich horen, 3 piepjes, en de auto weigert om te starten. De-activeer wederom de startonderbreker, weer voorgloeien, en probeer weer te starten. Vaak bij de tweede of derde keer start ie. Heb begrepen dat de startonderbreker aan meerdere delen vastzit, zoals licht/contactslot/brandstofpomp. Hoe kan ik dit onderdeel verwijderen. Heb het elektrisch deel van het contactslot al eens vervangen.
Groet,
Ton