Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/740 achter moeten laten in Zuid-Frankrijk

740 achter moeten laten in Zuid-Frankrijk

740 achter moeten laten in Zuid-Frankrijk

- Ingediend door Kees de Jong
Lid
, op 6 dec 2009
- 6 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste mensen,

Afgelopen weekend is m'n tripje naar Zuid-Frankrijk iets anders afgelopen dan ik gehoopt had. Alles ging voorbeeldig tot net na Parijs plotseling de motor uit het niets uitviel.

Alles werkte nog, maar motor klonk alsof hij geen brandstof kreeg, gelukkig een ANWB verzekering met Europa-service en vervangend vervoer, dus netjes kosteloos weggesleept.

Vervolgens gedropt in een verschikkelijke voorstad van Parijs bij een nog slechtere garage. Helaas spreek ik geen woord Frans en mocht ik ook niet bij de auto blijven, toen we na een uurtje of twee terug kwamen had de monteur m'n hele alarm uit de auto geknipt en zei ie dat het daar iets mee te maken had, leek me heel raar, heb het alarm namelijk uitgeschakeld nadat het magneetje(zo'n zwart ding wat je tegen je raam moet houden) kapot gegaan was. Maargoed, de auto bleek weer te werken, ik was nogal sceptisch, omdat ie behalve het alarm verkl*ten niets had gedaan. Verbazend genoeg verder geen last meer gehad en op de bestemming (ergens bij Limoges) aangekomen.

Volgende dag richting Oradour-sur-Glane (dorpje wat uitgemoord is door de SS) om dit te bezichtigen, en jawel, na een kilometer of twintig weer precies hetzelfde probleem. Opvallend was dat na een paar minuten stilstaan het blok wel een paar klappen geeft bij een startpoging, maar daarna weer helemaal dood was. Weer ANWB gebeld, weer weggesleept, maar ditmaal wel naar een fijne garage in een klein dorpje. In wat gebrekkig Frans van mijn kant en wat gebrekkig Engels van zijn kant kon ik uitleggen wat er gebeurd was en heeft ie gecheckt of er nog brandstof in de cilinders kwam, dit was niet het geval en de garage kon verder niets voor maandag (was inmiddels zaterdagavond), daar besloten de auto op transport(gelukkig ook vergoed door de ANWB) naar m'n ouders in Nederland te zetten. Volgende dag een vervangende auto van de ANWB ontvangen Smile en het weekendje gelukkig af kunnen maken, maarja, de auto staat nog steeds in Zuid-Frankrijk en komt waarschijnlijk deze week terug in Nederland.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen het probleem te vinden, studiefinanciering is namelijk niet toereikend genoeg om de auto bij een garage te zetten en anders moet de auto weer terug de schorsing in Cry (was ie net uit)..

Kees.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.