Brandstofvlotter vlottend maken
Brandstofvlotter vlottend maken
Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn benzinemeter: hij blijft regelmatig vast staan, dan doet hij het weer en paar dagen en dan staat hij weer vast.
Als LPG-rijder verbruik je niet veel benzine, maar het is toch wel handig om het niveau te weten om er voor te zorgen dat de benzinepomp niet droog staat te draaien.
Daarom deze week maar eens de vlotter geinspecteerd.
Eerst voorbereid door dit en dit en dit verhaal te lezen.
En na 5 minuten ging het al fout!
Ik wilde de snelkoppeling van de brandstofleiding met een steeksleutel loshalen (zoals op het 850-forum uitgelegd staat).
Of ik nou teveel kracht zette op het verkeerde punt of dat het plastic bros was geworden, maar de snelkoppeling brak van het slangetje af.
Dat was wel even flink balen. Gelukkig is het slangetje maar ca 20 cm lang zodat je nog net bij de koppeling aan de andere kant kan komen om het slangetje te vervangen.
Moet je dus wel onder de bagageruimte sleutelen, dus een echt fijne klus is het niet
Het slangetje blijkt dubbelwandig te zijn: binnen hardplastic en daaromheen een rubberachtig plastic.
Het nieuwe slangetje moest uit Zweden komen, maar met Euro 26,88 blijft de schade nog beperkt.
De vlotter ziet er zo uit:
2 staven waaromheen weerstandsdraad is gewikkeld en een vlotter met een kortsluitstuk.
Bij een lege tank zit de vlotter laag en is de weerstand hoog en andersom.
Toen ik de vlotterbehuizing had opengemaakt bewoog de vlotter alweer.
Nauwkeurig alles geinspecteerd maar geen oorzaak voor het vastlopen kunnen vinden.
Dus dat is ook niet zo fijn idee. Toch maar weer gemonteerd en nog even aankijken.
Als de vlotter nog een keer vastloopt gaat er een nieuwe in.
Maar de snelkoppeling gaat dan héén voorzichtig los.