Nieuwe 965 3.0
Nieuwe 965 3.0
Hallo forumbezoekers!
Als nieuweling wil ik me graag even voorstellen! Ik ben Reinout, een 24 jarige Nederlander die in Örebro (Zweden) woont. Sinds afgelopen donderdag ben ik de zeer gelukkige eigenaar van een 965 E 3.0 Pkt uit '96, vandaar mijn verschijning hier!
Al een tijdje was ik op zoek naar een mooie grote bak waarmee ik wat meer kan vervoeren dan in een Toyota starlet. In eerste instantie waren de meeste 965 / V90 te duur (diegene met niet zo veel km) maar ineens stond er een mooi exemplaar te koop met maar 162.000 km en standverwarming! Hij heeft zo ongeveer alles erop en eraan, volgens mij ontbreekt alleen leer en een trekhaak. Nu zitten er (nog) stalen velgen met putdeksels op de spijkerbanden, maar gelukkig hebben de zomerbanden de originele velgen.
Tijdens de testrit werd gelijk duidelijk wat voor een prachtige wagen het is. Als ex studentchauffeur deed het me gelijk denken aan een S-klasse, fantastisch!!! De enige mankementen die ik heb kunnen constateren is een kapot achterlicht (het glas), 3 kapotte lampjes in de radio en het sleutelcontact. Als je namelijk start moet je de sleutel een tikje geven na het starten om de elektronica binnen te activeren. Niets groots dus (in mijn ogen) en geen reden om de auto niet te kopen.
De auto heb ik gekocht en de lach kreeg ik niet meer van mijn gezicht, wat een ding!!!
Nu heb ik echter ook gelijk een probleem met de auto, na een rit van 200km naar huis was er nog niets aan de hand. Echter de volgende avond ging het mis. Ik ging weg van huis en gelijk viel op dat de benzinemeter het niet deed. Snel daarna hield ook de snelheidsmeter er mee op. Na 2km reageerde de auto haast niet meer op gas geven en kon ik niets anders als naar de kant rollen.
Auto uitgezet en weer aan, nu gingen de (volgens mijn zoektocht in oude berichten hier) beruchte W en E lampjes van de automaat knipperen. Ook het lampje op het dashboard deed mee. Gelijk heb ik de auto naar huis gereden en de garage gebeld wat het kon zijn. Die zeiden dat het het beste zou zijn om maandag ochtend langs te komen en niet meer te rijden.
De auto staat dus nu bij de volvo garage en wordt ergens vandaag of morgen nagekeken en gerepareerd. Mijn vraag aan jullie is nu, hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn? De garage denkt namelijk dat het 2 afzonderlijke problemen zijn, meters staan los van de automaat (zegt diegene die mij hielp). Mijn idee dit weekeind was na het lezen van alle automaat topics dat het waarschijnlijk een sensor is, of de PNP switch.
Maar ook al zou het de PNP switch zijn, deze staat toch niet los van de andere elektronica in de auto? Ik zelf vind het wel toevallig dat het tegelijk gebeurde...
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Reinout