LPI stopt bij warme motor
LPI stopt bij warme motor
LPI raadsel
Hallo LPI ervaringsdeskundigen. Mijn Volvo 940 Polar met orginele Vialle L.P.I. bouwjaar 95 kilometerstand 250.000 km, heeft een raadselachtig gas probleem . Na enige tijd, soms al na 5 of 10 km weigert de auto verder nog op gas te rijden. Een paar keer snel omschakelen van gas naar benzine brengt soms even soelaas en een enkele keer rijd ik probleemloos 40 km, maar dat is dan ook wel het maximum.
Ik heb hem laatst bij de Volvo garage laten nakijken en onder andere de pompdruk laten meten. De pompdruk is weliswaar wat aan de lage kant, maar áls hij loopt, kan ik zonder probleem de volle snelheid halen waaruit ik afleidt dat de opbrengst kennelijk genoeg is. Of is dit een te voorbarige conclusie?
De auto rijdt verder prima op benzine en het diagnose kastje geeft geen problemen aan. Ik heb al eens de twee relais op het schutbord vernieuwd, de zekeringen vervangen en zoveel mogelijk contacten schoongemaakt. Als de motor koud is, schakelt hij gegarandeerd over op LPG en loopt dan even prima, maar dan is het over met de pret. Na een rit van bijvoorbeeld 100 km - op benzine - proberen alsnog terug te schakelen naar gas is zinloos. Het kan dus m.i. niet een warm gelopen pompmotor zijn o.i.d. Ook een contactstoring lijkt me niet voor de hand te liggen. Pas als de motor weer koud is kan ik weer aan LPG denken. Heeft iemand enig idee of ervaring met een dergelijk probleem? Ontzettend bedankt voor het meedenken.
JohnSteb