Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/LPI stopt bij warme motor

LPI stopt bij warme motor

LPI stopt bij warme motor

- Ingediend door Johnsteb , op 27 nov 2009 - 8 Reacties -
Forum: 
LPG

LPI raadsel

Hallo LPI ervaringsdeskundigen. Mijn Volvo 940 Polar met orginele Vialle  L.P.I. bouwjaar 95 kilometerstand 250.000 km, heeft een raadselachtig gas probleem . Na enige tijd, soms al na 5 of 10 km weigert de auto verder nog op gas te rijden. Een paar keer snel omschakelen van gas naar benzine brengt soms even soelaas en een enkele keer rijd ik probleemloos 40 km, maar dat is dan ook wel het maximum.
Ik heb hem laatst bij de Volvo garage laten nakijken en onder andere de pompdruk laten meten. De pompdruk is weliswaar wat aan de lage kant, maar áls hij loopt, kan ik zonder probleem de volle snelheid halen waaruit ik afleidt dat de opbrengst kennelijk genoeg is. Of is dit een te voorbarige conclusie?
De auto rijdt verder prima op benzine en het diagnose kastje geeft geen problemen aan. Ik heb al eens de twee relais op het schutbord vernieuwd, de zekeringen vervangen en zoveel mogelijk contacten schoongemaakt. Als de motor koud is, schakelt hij gegarandeerd over op LPG en loopt dan even prima, maar dan is het over met de pret. Na een rit van bijvoorbeeld 100 km - op benzine - proberen alsnog terug te schakelen naar gas is zinloos. Het kan dus m.i. niet een warm gelopen pompmotor zijn o.i.d. Ook een contactstoring lijkt me niet voor de hand te liggen. Pas als de motor weer koud is kan ik weer aan LPG denken. Heeft iemand enig idee of ervaring met een dergelijk probleem? Ontzettend bedankt voor het meedenken.

JohnSteb

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.