Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/Hoe kan ik de accu +kabel repareren?

Hoe kan ik de accu +kabel repareren?

Hoe kan ik de accu +kabel repareren?

- Ingediend door guyhorn , op 23 nov 2009 - 12 Reacties -
Forum: 
Electro

Update 20-12-2009Ik heb de kabel uitgehaald en vervangen. Wat een werk. Ik vervang nog liever de distributieriem in de helft van de tijd. De kabel losmaken en vastzetten is een hel. Ik was er zeker 3 uur mee bezig.  

Maar inhoudelijk... Aan de starter kant liet ik een oog persen en een kabel van 220 cm laten maken. Aan de nadere kant heb ik dit vastgeschroefd.[klem.jpg] 

De reden van de ellende  is goed te zien in de foto. Ik heb de hals open gezaagd en het is goed te zien dat de koper donker is. De schoen is kennelijk niet hard genoeg geperst en de koper ging niet vloeien. Waarschijnlijk omdat de te persen hals die dient als kabelschoenhals zo achterlijk dik is. Te stevig is ook niet goed, VOLVO!!!Zie exhibit 1 J[Kabelschoen plus.jpg]

############################ 

Bizaar maar waar... 

Ik heb een probleem opgespoord met een oude draad; Accuspanning marges, ingediend door Baseman op Din, 2007/08/21.

Mijn accu laadt niet goed op. De aangeleverder spanning op de polen is 13,4v. Na het lezen van de draad heb ik gemeten op de dynamo; 14,3v. (Ik weet het, alternator, maar voor het gemak schrijf ik dynamo.) Dan ging ik meten op verschillende plekken op de +kabel om de spanningsval te meten. Bij de accupool was de gebogen hals net voor de accu pool heet! Even meten en ja hoor, daar viel over een paar cm bijna 1 volt weg.

Nu is de vraag, hoe kan ik dat eindstukje van de +kabel vervangen? De kabel is precies lang genoeg om bij de accu te komen dus als ik het eindstuk weg knip is de kabel te kort... Wie heeft dit bij de hand gehad?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.