Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van henk 940LPT/Pech onderweg: "Ter leering" (t was geen "vermaeck")

Pech onderweg: "Ter leering" (t was geen "vermaeck")

31/10

2009

Pech onderweg: "Ter leering" (t was geen "vermaeck")

- Ingediend door henk 940LPT , op 31 okt 2009 - 6 Reacties -

Hallo mederollers,

vandaag pech onderweg gekregen. Reed lekker ver huis rond met mn 940 LPT / LPi met nieuwe distributieriem en koppakking. Opeens wegvallend vermogen, aanvankelijk dacht ik aan een falend benzine onderbreekrelais uit de LPi installatie. Toch vreemd, die storing was onlangs opgelost met een nieuw relais. Toch maar geprobeerd over te schakelen naar benzine. Nog steeds geen vermogen. Inmiddels zoveel snelheid verloren dat ik de alarmlichten maar heb aangezet en naar vluchtstrook ben uitgeweken. Lambda lampje is ook aangegaan en motor is afgeslagen. Opnieuw starten geen probleem, accu is dus nog OK. Stationairloop wil moeizaam, niet op alle cilinders en zodra het gaspedaal ingedrukt wordt slaat de motor af. Maasaklem maar losgemaakt om de ECU te resetten en weer geprobeerd. Na verloop van tijd afslaan en brandend lambda lampje. Shit, wat nu ?

Geen lid van de ANWB maar toch maar een paal opgezocht. Zag geen kans om zelf van de vluchtstrook af te komen dus wat moet je. Tijdens mijn tocht naar de paal, door het gras aan de goede kant van de vangrail, stopt een buschauffeur (naar "buitendienst") om me in te laten stappen en zet me een paar honderd meter verder af bij de paal. Erg sympathiek, kun je ook wel gebruiken op dergelijke momenten. ANWB gebel, lid geworden, er zou met een half uurtje iemand zijn. Teruggelopen, bij de auto aangekomen bleek er al iemand van RWS te zijn die ook al een bergingswagen had gebeld. Gelukkig voor mij kwam die van de ANWB het eerst (hoef je niet te betalen, zit bij de ANWB pechhulp in, die van RWS is voor eigen rekening/verzekering) en afgesleept naar parkeerplaats. Daar bleek uiteindelijk de slang van intercooler naar gasklephuis losgeschoten te zijn van het gasklephuis. Gevolg: Geen correct LMM signaal en dus niet willen lopen. Hoogstwaarschijnlijk is de slang losgemaakt/losgeschoten bij het vervangen van de koppakking. De monteur heeft het inlaatspruitstuk losgemaakt van de kop en in zn geheel naar de zijkant getrokken. De dikke slang is daarbij onder spanning komen te staan en eraf gewipt. Natuurlijk had de garage dit moeten controleren/zien maar het is er door geglipt. Zal ze bellen om het hen te melden zodat ze daar in het vervolg rekening mee houden.

Moraal van dit verhaal: Als je pech hebt, kijk in ieder geval even na of alle slangen op hun plaats zitten. Leg een grote schroevendraaier bij je gereedschapsset voor onderweg om slangklemmen aan te kunnen draaien.

Achteraf schaam ik me (bijna) omdat ik deze simpele storing niet zelf heb gezien en de ANWB heb gebeld. Zal wel aan de situatie hebben gelegen, op de vluchtstrook ziet het er allemaal wat minder positief uit :) Met mijn ervaring kan iemand anders in een dergelijke situatie misschien zijn/haar voordeel doen en zichzelf snel en zonder hulp van anderen, redden. 

Anyway, ik ben weer een ervaring rijker en ben ANWB lid tot eind 2010. Ontvang ik ook de Kampioen (Joepie !!)

  • blog van henk 940LPT
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

henk 940LPT
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.