Het nut van een vpb
Het nut van een vpb
Dag liefhebbers,
ik wil graag eens even mijn enthousiasme voor de van vpb van de heer TS te V met jullie delen ;-)
Er was reeds een stay van Timen gemonteerd en dat voldeed naar wens maar ik wilde het graag nog iets extremer, n.l een veerpootbrug. Afgelopen dinsdag was ik voor wat andere klusjes bij Timen (waarvan nog een draadje volgt) en daar stond ook de bestelde vpb al klaar dus deze aan het eind van de middag op vakkundige wijze (hamer) er in gemonteerd.
Nou... dat is echt een wereld van verschil, alsof je in een vreemde auto rijd ineens, en dat in positieve zin natuurlijk. Een auto neerzetten waar je wilt krijgt nu echt betekenis, je levert iets in op het "comfortgevoel" maar krijgt daar enorm veel voor terug zoals:
- rechtuitstabiliteit op vooral de snelweg
- veel minder windgevoelig
- m.i. een nog neutraler stuurgedrag
- geen "dweilen" meer op de rotonde
- enorm veel hogere bochtsnelheid (best eng in het begin)
- geen duiken meer bij remmen
- flitsend reageren bij stuurbewegingen
- tantes en oma's worden niet meer van links naar rechts gesmeten bij te enthousiast rijgedrag
- verkeerdrempels worden veel beter (stabieler) verwerkt
Kortom voor de liefhebber een compleet ander en sportiever weggedrag, en dat wilde ik toch ook nog even kwijt na wat teleurstellende ervaringen met m'n 940 de laatste tijd.
[EDIT] de beloofde foto's jongelui:
De "clearance" bij de gaskabel en zoals onderstaand in commentaar door Bas bedoeld: