Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Het nut van een vpb

Het nut van een vpb

Het nut van een vpb

- Ingediend door Chilm , op 10 okt 2009 - 10 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Dag liefhebbers,

ik wil graag eens even mijn enthousiasme voor de van vpb van de heer TS te V met jullie delen  ;-)
Er was reeds een stay van Timen gemonteerd en dat voldeed naar wens maar ik wilde het graag nog iets extremer, n.l een veerpootbrug. Afgelopen dinsdag was ik voor wat andere klusjes bij Timen (waarvan nog een draadje volgt) en daar stond ook de bestelde vpb al klaar dus deze aan het eind van de middag op vakkundige wijze (hamer) er in gemonteerd.

Nou... dat is echt een wereld van verschil, alsof je in een vreemde auto rijd ineens, en dat in positieve zin natuurlijk. Een auto neerzetten waar je wilt krijgt nu echt betekenis, je levert iets in op het "comfortgevoel" maar krijgt daar enorm veel voor terug zoals:

  • rechtuitstabiliteit op vooral de snelweg
  • veel minder windgevoelig
  • m.i. een nog neutraler stuurgedrag
  • geen "dweilen" meer op de rotonde
  • enorm veel hogere bochtsnelheid (best eng in het begin)
  • geen duiken meer bij remmen
  • flitsend reageren bij stuurbewegingen
  • tantes en oma's worden niet meer van links naar rechts gesmeten bij te enthousiast rijgedrag
  • verkeerdrempels worden veel beter (stabieler) verwerkt

Kortom voor de liefhebber een compleet ander en sportiever weggedrag, en dat wilde ik toch ook nog even kwijt na wat teleurstellende ervaringen met m'n 940 de laatste tijd.

[EDIT] de beloofde foto's jongelui:

De "clearance" bij de gaskabel en zoals onderstaand in commentaar door Bas bedoeld:

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.