Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Ombouw handgeschakeld --> automaat = hulp/inzicht gevraagd

Ombouw handgeschakeld --> automaat = hulp/inzicht gevraagd

Ombouw handgeschakeld --> automaat = hulp/inzicht gevraagd

- Ingediend door wolwo , op 27 sep 2009 - 14 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de ombouw om in een handgeschakelde (M46) 87'er 745 turbo (B200ET) een automaat (AW71) uit een 92'er 945 (B200FT) te plaatsen . Een gat in de carterpan en het onderblok van de B200FT maken dat deze onbruikbaar is. Bij de ombouw heb ik nu voor dat de auto niet meer wil starten. Het enige dat wezenlijk veranderd is tot nu toe is dat de 2 signaalgevers op de achterzijde van het blok vervangen zijn door 1 (die van de automaat). Jullie hulp of inzichten zijn welkom.

1. Bestaan er af fabriek 2-liter turbo 740  's met een AW71? Indien ja hebben die dan ook een positie- en toerentalgever gemonteerd aan de achterzijde van het blok? Indien er 740 turbo's met een andere automaat bestaan hebben, hebben die dan 2 signaalgevers op voormelde plaats? 

2. De automaat werd met de nodige zorg van het kapotte motorblok genomen. Het vliegwiel, een rond stuk plaat met een rand tanden en daarnaast een rand met vierkante openingen, werd daarna gedemonteerd. Aangezien er geen merktekens te zien zijn, mag ik er dan van uitgaan dat de montage op het blok van de 745 in elke willekeurige positie kan/mag?

3. Het oorspronkelijk vliegwiel van de B200ET bevat naast de tandjes (waar de toerentalgever z'n signalen oppikt) ook ergens een "tepeltje" dat uitsteekt waardoor de positegever een puls oppakt (of is dit omgekeerd?). Op het vliegwiel van de B200FT is slechts 1 signaalgever gemonteerd (of dit toerental- of positiegever is weet ik niet). Op de rand met vierkante gaten is er op 1 plaats geen gat aanwezig. Mocht ik daar een "tepeltje" aanbrengen, zou de gever van mijn B200ET dan een puls opvangen?

4. Mocht het tepeltje uit 3. niet werken, kan ik dan ergens anders een puls oppikken om ze door te geven naar de stuureenheid?

Graag ASAP jullie bevindingen om tot een oplossing te komen.

MVG
Wolwo

De donor auto heb ik nog staan

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • 1up
  • maarten09
  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.