verschil in stuurbekrachtiging 740 vs 940
verschil in stuurbekrachtiging 740 vs 940
Ik had afgelopen weekend een ATB-weekend in Limburg en daar ben ik met een kennis heengereden. Nu heeft deze kennis een mooie 940 turbo diesel intercooler (goud metallic, beige interieur) en ik heb er uiteraard ook even een stuk in gereden. Het ding loopt machtig en rijdt eigenlijk soepeler en krachtiger dan mijn eigen LPG blokje. Nu viel het me op dat het sturen in de 940 lichter ging dan in mijn 740 en dat terwijl er een (denk ik) zwaardere motor in ligt. Klopt dit en zo niet, kan mijn stuurbekrachtiging 'versleten' zijn zodat deze minder werkt?
ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ohja, de 940 diesel heeft een 4-bak met overdrive (zo'n klein knopje bovenop de pook); is dit een echte versnelling of werkt het meer als de loch-up van een automaat?
groetjes Alex (die de 130km ATB-en weer heelhuids doorstaan heeft)