Lekkend stuurhuis wel of niet zelf repareren of laten reviseren?
Lekkend stuurhuis wel of niet zelf repareren of laten reviseren?
Al een jaar of twee sukkel ik met een lekkend stuurhuis. De ene keer erger dan de andere keer, maar er is nu in twee jaar tijd een liter ATF in gegaan en een tube Holts steering Lock Leak maar er liggen nog steeds van die nare druppels onder de auto. Vooral als je aan komt rijden met een krappe bocht dan perst ie er zo te zien wat uit. OP het forum staan wel reacties van mensen die zelf de keerringen vervangen hebben met goed resultaat. Maar het merendeel van de reacties is dat je beter een gereviseerd stuurhuis kunt plaatsen. Omdat keerringen alleen maar het eindstation zijn en de lekkage door een versleten mechanisme komt.
Wat is wijsheid? Volgens Nordicar zijn er nogal wat verschillende uitvoeringen van stuurhuizen, ook bij hetzelfde bouwjaar. Dus ze kunnen ook niet zomaar een setje keerringen opsturen. Het stuurhuis moet dus hoe dan ook eerst uit elkaar, dan de ringen opmeten stel ik me zo voor en dan bestellen/ophalen bij de autozaak of de dealer? Ik zit ook te spelen met de idee om het stuurhuis eronder uit te halen (auto op bokkken) en dan wegbrengen voor een revisie. Dan weet je in elk geval zeker dat het stuurhuis er weer goed onder past... Maar hoe lang duurt dat zo'n revisie? Een week of wat onder de carport dat kan nog wel, maar veel langer moet het niet duren... En hoe belangrijk is gebruik van het originele stuurhuis eigenlijk, ik kan me ook voorstellen dat een gereviseerde zoveel nieuwe onderdelen bevat dat het niet echt uitmaakt. Oja de auto heeft net de 250.000 op de teller en is nu 12 jaar oud, het stuurhuis zal nog wel origineel zijn, is dat niet een beetje jong voor een complete revisie? Alvast dank voor het meedenken!