startproblemen na motor ombouw 245 turbo
startproblemen na motor ombouw 245 turbo
Hallo allemaal,
Ik zoek advies omtrendt het aan de loop maken van een B230FT (i.c.m. een tartarini LPG-dampgasinjectiesysteem)
Ik ben in het bezit van een mooie 245 turbo en heb gemerkt dat het niet zo makkelijk is om deze motor mooi en storingsvrij op lpg te laten lopen ( k-jectronis en backfires). Daarom heb ik 2 maand geleden een complete B230FT motor ( Volvo 940 uit 1993) gekocht inclusief een bijbehorende LPG- dampgasinstallatie (Tartarini). Volgens de vorige eigenaar(betrouwbaar) liep het blok goed op gas en benzine en had niet meer dan 2 ton gelopen. De lpg-installatie is van 2007.
Nu heb ik het geheel in mijn 245 turbo gebouwd inclusief computers, 940 kabelboom, alle lpg onderdelen(behalve leiding en tank), maar hij start niet. Ik heb alles geprobeerd wat in mij op kwam, maar hij heeft er geen zin in.
Hieronder enkele feiten:
- B230FT, kabelboom 940 incl inj- en inspuitcomputer (LH 2.4) + alle onderdelen die daar aan vast zitten
- Brandstof relais van 940 gebruikt en werkt goed (beide pompen werken)
- Alle aansluitingen van de inj-en inspuitcomputer gecontroleerd aan de hand van schema’s
- Lpg gebeuren gecontroleerd aan de hand van inbouwvoorschriften
- Verdeler cilinderkop vervangen door verdeler zijkant blok(B230F, 1987) en tussenas gemonteerd
- Onsteking afgesteld (merkteken krukaspoelie, dist.kap, zuiger bovenste dooie punt, rotor naar 1e cilinder)
- Nieuwe rotor, bougies,verdelerkap, en bdp-sensor op vliegwiel zorgt voor signaal
- De bougies vonken en worden nat(dus de injectors gaan open neem ik aan)
Kan het zijn dat de computers gereset moeten worden doordat ze een tijdje zonder stroom hebben gezeten? Kan het me niet voorstellen, maar wie weet? Wie weet waar het aan kan liggen? Alle input is welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten,
Gydo