Meters geven het op, na reinigen interieur.====update====
Meters geven het op, na reinigen interieur.====update====
Hey,
2 maanden terug heb ik de 740 maar eens onder handen genomen. Na 2 jaar stilstaand, af en toe wel een keer starten en een blokje om. De ramen waren steeds beslagen als het wat warmer was en het rook niet al te fris. Het hele interieur eruit gehaald en schoon gemaakt. Daar kwam zeker een liter koelvloeistof uit. Jawel hoor, kachelkraan was lek. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar daar ook al last van maar er nooit iets aan gedaan. Dus kraan vervangen en het ventilatierooster linksvoor dichtgekit tegen inslaand vocht. Interieur is nu kurkdroog. Mooi opgelost dacht ik zo.
Echter. We zijn nu z'on 2000km verder en intussen begint de klokkenset keuren te vertonen. De benzinemeter doet waar hij zin in heeft, de toerenteller komt niet boven de 1100 uit of staat op 0, de snelheidsmeter is traag en soms blijven na het starten alle controllelampjes branden, koelwatermeter doet overigens goed. Nu kan ik natuurlijk alle sensoren na gaan lopen maar ik verdenk toch eerder dat de klokkenset niet in orde is. De motor loopt verder soepel dus hij heeft geen last van verkeerde informatie. Kan het zijn dat na jarenlang vocht en nu kurkdroog de contacten e.d. gaan oxideren? Ook het contactslot blijft nu soms hangen na het starten en dan moet ik 'm handmatig een tikje terug doen.
Waarmee kan ik de contacten van de meters het beste schoonmaken?
===update 25-1-2010===
gisteren op weg naar de nieuwjaarsreceptie springt ineens de toerenteller aan. Dat doet hij wel vaker als het interieur wat warmer wordt. Maar op de terugweg viel het me op dat de km- en dagteller niets meer doen. Het is net of de printfolie, onder invloed van de warmte blower, vervormd en daardoor geen goed contact meer maakt. Ook de benzine meter stond uiterst links tegen de nok aan.
Kan dat???
PS: ik heb wel een buitentemp. meter ingebouwd. Heb ik soms iets verbogen of zo?