Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/heeft de turbo-olie-aanvoerleiding ergens een restrictie?

heeft de turbo-olie-aanvoerleiding ergens een restrictie?

heeft de turbo-olie-aanvoerleiding ergens een restrictie?

- Ingediend door 240diesel , op 11 jul 2009 - 10 Reacties -
Forum: 
Diesel

Weet iemand ook of de D24TIC orgineel een restrictie / orifice / drossel / weerstand /afknijping heeft in de olieaanvoer van de turbo?

Als je leest op internet zijn de meeste aanvoerleidingen vrij klein, AN-3 is van binnen 3.2mm en is al een restrictie op zichzelf.Het viel mij bij vervanging van mijn leiding op dat deze leiding vrij ruim bemeten is met een binnendiameter van rond 5mm.

Nu zou het ook kunnen dat de D24TIC een geknepen banjobout heeft waarmee genoemde leiding op de turbo aangesloten is.Aangezien mijn D24TIC uit verschillende delen is samengesteld zou het dus zomaar kunnen dat ik die restrictie onbedoeld nooit opgenomen heb in mijn aanvoerolie.

 Aangezien de brandstofinspuitpomp ook een banjobout heeft met een gekalibreerde boring(voor de vuldruk van de pers-plunjer) zoude turbobanjo ook zo'n restrictie kunnen hebben dacht ik zo.

 Uiteindelijk is deze questie belangrijk om de volgende reden;

teveel olieaanvoer kan leiden tot olie meegeven aan turbinezijde en een te lage motoroliedruk voor de rest van de motor

te weinig olieaanvoer kan leiden tot voortijdig kapotlopen van de turbo maar dat zal niemand verbazen denk ik.

Alle meedenken is welkom!

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.