Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Regenval: Stotterende motor en backfire???

Regenval: Stotterende motor en backfire???

Regenval: Stotterende motor en backfire???

- Ingediend door TB , op 7 jul 2009 - 14 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Volvo 940 uit 1991 met 2.3l motor (B230FB) en een LPG-installatie (Vialle).

Bij regenval begint de auto op LPG na enige tijd te stotteren en in te houden. Na overschakelen op benzine en daarna weer terug op LPG is het probleem tijdelijk verholpen. Op benzine rijdt de auto wel... Het wordt op den duur zo erg dat de auto niet meer vooruit wil. Ook hikt de auto dan als je plots gasgeeft vanuit stationair toerental. Dit is al een tijdje zo, maar vandaag kwam daar nog iets bij: Tijdens de regenpartijen van vandaag deed het euvel zich weer voor (stotteren, inhouden). Op een gegeven moment hoorde ik een luide plof tijdens het rijden op LPG. Aangezien ik niet kon stoppen, maar even verder gereden waarna nog een luide plof volgde en de auto niet meer op LPG wilde rijden. Op benzine wel. Vervolgens een parkeerplaats opgezocht en eens onder de kap wezen kijken. Daar bleek zowel het luchtfilterdeksel er vanaf geknald te zijn, evenals de luchtslang (voor de LMM). Na wederom aansluiten liep de auto weer op LPG...

Wat is hier nou gebeurd? Ik heb de brandstofcomputer wel eens uitgelezen, maar die geeft geen foutmeldingen. 

Overigens: de auto loop nooit erg mooi op benzine (schokkend stationair etc), maar nadat de boel "geploft" was wel. Na opnieuw aansluiten weer minder goed...

Is geen leuke dag nadat gisteren mijn raam is ingetikt en er zaken uit mijn auto ontvreemd zijn, evenals mijn middenconsole gesloopt!

Bij voorbaat dank voor reacties!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • 1up
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2896 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.