Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/960-2 met multilink-2 en welke schokbrekers?

960-2 met multilink-2 en welke schokbrekers?

960-2 met multilink-2 en welke schokbrekers?

- Ingediend door André Swart , op 19 jun 2009 - 7 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo allemaal,

Nu toch maar eens gewoon op de forum-tafel gooien, want ik blijf twijfelen en er zijn er hier genoeg die het weten is mijn ervaring! Oftewel: hulde aan de technische uitwisselingen en tips hier, op z'n tijd probeer ik mijn steentje bij te dragen... Maar wat ik wou schrijven:

Had een '92 940 sedan met gastank, die ik heb uitgerust met Monroe luchtgeveerde (?) schokdempers vanwege de te lage kont. Kort samengevat.

Heb nu een '96 960 sedan met gastank, waarbij ik de kont in verhouding met de voorkant te laag vind hangen (de ruimte rond de wielen bij de wielkasten is achter duidelijk minder dan vóór). Heb echter ook een multilink achteras met 'bladveren', maar volgens mij geen nivomats als schokbrekers. Na net weer op wat steekwoorden gezocht te hebben dan toch de volgende vraag:

Hoe krijg ik de kont omhoog zodat vóór en achter weer in verhouding zijn? Zijn de 940-Monroe-luchtgeveerde-schokbrekers te gebruiken of is dat 'out of the question'? En zo ja (of nee), wat dan?

Dré

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.