Startmotor weer kapot
Startmotor weer kapot
Mijn 940 heeftvoor de tweede keer in 1,5 jaar de startmotor kapot. Symptomen (precies hetzelfde als de eerste keer): als de motor goed warm is en wordt afgezet, doet de startmotor bij starten-binnen-enkele-minuten helemaal niets, ook geen klik. Bijvoorbeeld bij het tanken langs de snelweg is dit inmiddels standaard. 10 - 20 minuten wachten en hij start weer alsof er niets aan de hand is. Knap vervelend met de vakantie voor de boeg.
Ik heb er al vanalles over gelezen op dit forum, maar geen echte oplossingen gevonden. Ik ben van plan:
- nieuwe (gebruikte) startmotor monteren
- een aansluiting voor de multimeter maken op het startrelais, zodat ik tijdens het rijden en tijdens startpogingen kan zien of er wel of geen spanning op het startrelais komt te staan.
- microswitch stand automaatschakelhandle vervangen
- alle connectoren die ik kan vinden schoonmaken
Vorige keer al gedaan: startonderbreker verwijderd, startslot-schakelaar vervangen, brandstofpomprelais vervangen (wegens spontaan afslaan tijdens het rijden, die ellende is gelukkig tot nu toe weggebleven)
Zijn er collega-Volvotici die een definitieve oplossing hebben of weten voor dit vervelende probleem? Mijn auto heeft Vialle LPI-G3. Zou een aansluiting van het LPI-systeem op de Volvo-electronica de problemen kunnen veroorzaken?
Als het probleem niet oplosbaar blijkt, vliegt de 940 de laan uit en komt er een diesel, uiteraad van Volvo, maar waarschijnlijk met voorwielaandrijving, helaas. Het LPG-gestotter was ik toch al lang zat (ik maak mezelf regelmatig wijs dat ik er aan gewend ben).
Wie weet raad?
Groetjes,