Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/Startmotor weer kapot

Startmotor weer kapot

Startmotor weer kapot

- Ingediend door jgootzen
Lid
, op 17 jun 2009
- 17 Reacties -
Forum: 
Electro

Mijn 940 heeftvoor de tweede keer in 1,5 jaar de startmotor kapot. Symptomen (precies hetzelfde als de eerste keer): als de motor goed warm is en wordt afgezet, doet de startmotor bij starten-binnen-enkele-minuten helemaal niets, ook geen klik. Bijvoorbeeld bij het tanken langs de snelweg is dit inmiddels standaard. 10 - 20 minuten wachten en hij start weer alsof er niets aan de hand is. Knap vervelend met de vakantie voor de boeg.

Ik heb er al vanalles over gelezen op dit forum, maar geen echte oplossingen gevonden. Ik ben van plan:

- nieuwe (gebruikte) startmotor monteren

- een aansluiting voor de multimeter maken op het startrelais, zodat ik tijdens het rijden en tijdens startpogingen kan zien of er wel of geen spanning op het startrelais komt te staan.

- microswitch stand automaatschakelhandle vervangen

- alle connectoren die ik kan vinden schoonmaken

Vorige keer al gedaan: startonderbreker verwijderd, startslot-schakelaar vervangen, brandstofpomprelais vervangen (wegens spontaan afslaan tijdens het rijden, die ellende is gelukkig tot nu toe weggebleven)

Zijn er collega-Volvotici die een definitieve oplossing hebben of weten voor dit vervelende probleem? Mijn auto heeft Vialle LPI-G3. Zou een aansluiting van het LPI-systeem op de Volvo-electronica de problemen kunnen veroorzaken?

Als het probleem niet oplosbaar blijkt, vliegt de 940 de laan uit en komt er een diesel, uiteraad van Volvo, maar waarschijnlijk met voorwielaandrijving, helaas. Het LPG-gestotter was ik toch al lang zat (ik maak mezelf regelmatig wijs dat ik er aan gewend ben).

Wie weet raad?

Groetjes,

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mjarmuszewski
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.