Een 245 dan maar (aka Een 740 of een 245?, deel 2)
Een 245 dan maar (aka Een 740 of een 245?, deel 2)
Inleiding
Terwijl alle leden zich opmaken voor en verheugen op de dag van morgen (er is dan toch een klusdag?), zit ik maar zenuwachtig te twijfelen of ik die 245 morgen moet gaan kopen... Of toch maar die ... (Durf't bijna niet te typen) ... Subaru Legacy uit 1996...
De specs
Volvo 240 Station (dan is 't toch een 245?!)
Benzine, 1986, 190.000 km, Nieuwe banden, Nieuwe uitlaat (geheel), Nieuwe voorruit, Distributieriem recent vervangen.
Geen stuurbekrachtiging, geen trekhaak, geen LPG.
Vraagprijs: 2500,-. Staat reeds sinds half april te koop. (Verdacht of niet?)
Particulier (vertrouw ik meer dan bedrijfjes uit NB e.d., bedoel dan niet "de grote namen").
Het plan
Lid worden van een clubje en zoveel mogelijk zelf leren te doen.
Afhankelijk van aanvullende informatie stuurbekrachtiging in laten bouwen.
Over 2 jaar LPG laten installeren.
Op zoek naar zo'n schaarse trekhaak die geschikt is voor LPG onderbouw.
De twijfels
Kan mijn niet al te grote vriendin (165cm) wel bij de pedalen?
Kan mijn best sterke vriendin (roeister) wel lekker sturen?
Is dit wel een geschikte aankoop?
Alleen die wieldoppen al zijn genoeg om me over de streep te trekken, maar gelukkig ben ik mijn emoties nog wel de baas.