Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Mathy/Minder geluid, meer licht

Minder geluid, meer licht

28/05

2009

Minder geluid, meer licht

- Ingediend door Mathy
LidModerator
, op 28 mei 2009
- 6 Reacties -

Hallo Volvisti

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. De niet-passende downpipe met racecat (die me aan een pithon deed denken die net een konijntje naar binnen gewerkt had) ging terug en de Xenon zou ingebouwd worden. Dus ondanks de vrije dag liep de wekker al om 7.00 uur af. Gisteren heb ik al alles in de auto gelegd (denk ik) wat vandaag mee moet.

Om half negen rij ik eindelijk weg. Onderweg in Maaseik getankt (1,269 per liter bij de Shell Express, bonnenprintertje is leeg en pomp 3 en 4 doen het vandaag niet) en om even over 10 ben ik bij European Tuning in Moergestel. Marc is nog even met wat bandjes en velgen voor een C30 T5 bezig, maar biedt me wel alvast een kop koffie aan. Ik kies voor thee. Die verdraagt m'n maag wat beter als ik onderweg ben. De "pithon", die ik voor de zekerheid een paar weken geleden in en aantal lagen krantenpapier ingepakt had, ligt dan al binnen. De dB-killer had de collega van Marc al uit het rek gepakt. Die heb ik maar gelijk even op de gevoelige geheugenkaart vastgelegd.

Om 10.30 uur maar even de man van de Xenon gebeld, dat het wat later werd. 15 tot 30 minuutjes. Was geen probleem. Marc schuift de dB-killer in de uitlaat. Past niet! Flex erbij. Nu past ie wel. Vastgelast. Klaar. Nadat ze de "surge protector" losgeklemd hebben van de accu. Die laatste loskoppelen is door de "surge protector" schijnbaar niet meer nodig.

Op naar Drunen. Onderweg nog langs de Efteling gekomen.

Wat klinkt die auto weer aangenaam!

In Drunen bij SB-Carstyling naar binnen. Gelukkig had ik op hun site gezien, dat je achterom naar binnen moest, want de navigatie wist dat helaas niet.

Sep had inclusief (naar mijn mening, maar ja, heb maar eens geduld als iemand anders iets in je auto inbouwt) redelijk lange pauze, zo'n 3,5 uur over de inbouw gedaan. En tussendoor bij het testen al eens geklaagd over vlekken voor z'n ogen. De lampen zijn in het begin wat blauw, maar worden na een tijdje hagelwit. Daarna ook nog even naar Willem's volgende groupbuy gekeken... Lijkt me sterk dat ik nooit meer in Drunen kom. Cool

Daarna door naar Mettler in Schijndel. Daar staan de sloopauto's op merk gesorteerd. Na wat gesnuffeld te hebben, ben ik m'n gereedschap maar eens gaan halen. De oogst: Twee gordelkapjes (zoals gebruikt op de middelste gordel van de estates met de lage achterbank en het kinderbankje), een derde remlicht met kabeltje en kapje, wat afdekdopjes, een "parkeerkaarthouderplastikje", nog een dopje en dat was het helaas ook al zo'n beetje. Ik vond nog wel een knopje met "AUTO" erop, maar de knop was licht grijs. Het bijbehorende relais met houder kon ik op de tast in de deur van de V40 niet vinden. Naderhand dacht ik er weer aan, dat ik genoeg relais heb. Zoeken had dus ook niet echt veel zin, behalve dan voor de relaishouder. Bas had me gevraagd ergens naar te kijken. Maar ze hadden wel het goede merk, maar niet het juiste type schijnbaar, wat dat wat Bas zocht, zat er niet tussen. En de kabelboom (uw weet wel, die die van voor naar achter over de dorpel loopt) wilde er wel uit, maar aangezien de estate waar ie uit kwam zo te zien aan twee kanten tegen het zelfde voorwerp geschoven was, wilde de carrosserie niet mee werken. En helaas de klok ook niet. Want voor ik met het meegebrachte bandenijzer de carrosserie van onze zienswijze overtuigd had, kwam er al iemand aangefiets met de melding dat ze dicht gingen. Waarschijnlijk mis ik een kleine schroevendraaien. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Daarna naar huis. Wat een rust zo'n uitlaat die klinkt zoals ie hoort te klinken. Lekker, grotendeels, op de cruise control naar huis. Onderweg (van ergens na "'t haasje" tot ergens voor knooppunt Kerensheide) nog zo'n beetje treintje gereden met een leuke dame in een 945 van 1992. Ik meen dat de auto wit was, maar om de een of andere reden heb ik problemen met het onthouden van kleuren. Haar haarkleur was zwart overigens. Wink

Vanavond, toen het donker was, toch maar even een stukje gaan rijden. Op "onze" oprit blijkt al hoeveel licht er nu van de auto komt. Had ik tot nog toe onderweg wel eens het idee, dat er geen licht uit de koplampen kwam, wel, dat is voorgoed verleden tijd.

Nu moet U weten, dat ik in het uiterste zuiden des lands woon. En dat je daar ook best wel wat onverlichte weggetjes tegen komt. Verder is het handig om te weten, dat ik zowel nummer 1 als nummer 2 heb laten voorzien van (Bi-)Xenon.

In 3 komen LED-lampjes. Xenon voor mistlampen is bij nader inzien "een beetje" overkill. De LED-lampen die Sep had liggen, bleken al eerder niet betrouwbaar te zijn. Zodra hij goede lampen gevonden heeft, stuurt hij ze voor me op.

We (m'n auto en ik) hebben dus "even" de omgeving onveilig gemaakt. En maar gelijk een paar foto's gemaakt. Met grootlicht, dat dan weer wel.

Nu maar hopen dat ik vannacht kan slapen. Endorfine doet vreemde dingen met de mens.

groetjes

Mathy

  • blog van Mathy
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.