buisjes in de lpi nozzles los
buisjes in de lpi nozzles los
Afgelopen tijd weer eens een belabberd draaiende 230 FK. Inhouden en af en toe een lpg lucht.
Deze week eerst maar eens de klepspeling gemeten en op 2e cilinder de uitlaatklep op slechts 0.10 mm. Plaatje even bij de dealer gewisseld en toen liep de motor op benzine al weer beter.
Spruitstuk er maar af want ik verdacht een verstopte nozzle van een injector.
Komen bij twee van de nozzles (opvolgers van de gebogen uitstroompijpjes in het spruitstuk) de plastik buisjes er mee uit als ik de injectors er af haal. Wat een slechte kwaliteit is dat toch.
Zitten die buisjes gedraaid dan spuit de lpg niet meer lekker via de nozzle zelf naar binnen en dus slechte prestaties. Ik heb ze in de juiste positie teruggezet met een beetje vloeibare pakking om vast te zetten.
Motor loopt weer goed op lpg. Ik moet nog wel een keer de o ringetjes vervangen.
Tips voor verbetering van harte welkom. Hebben meer mensen er last van gehad?
groeten,
Sicco