Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/CO hoog en code 2-1-3 opgelost

CO hoog en code 2-1-3 opgelost

CO hoog en code 2-1-3 opgelost

- Ingediend door mnfotografie , op 9 mei 2009 - 5 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Probleem opgelost!!!

 

Na een tijdje niets aan de auto gedaan te hebben is deze nu weer rijdend!!!   Ik heb een nieuwe ECU (75 euro) erin gezet en de problemen waren opgelost.   Geen enkele foutcode meer en loopt als een zonnetje.  Afgelopen vrijdag naar de APK en zonder problemen erdoor CO gaf 0,3 aan! 

 Gelijk daarna ontschorst en een flink eind gereden. 

 

Iedereen die heeft meegedacht hartelijk dank daarvor!!!

Groeten,

Martin Nusselder

 

 

Hallo,

Volvo 740 1990, B230F , Bosch computer

Weer een stapje verder.  code 2-3-2 is niet meer (gelukkig) en we walm komt niet meer uit de uitlaat!!

Nu code 2-1-3 en 1-1-3 

Ik ben op deze mooie zaterdag maar weer met de 740 aan de slag gegaan. Voor alle zekerheid de timing nagekeken en staat goed. Ook het vliegwiel 90graden voor BDP staat goed. (en zoals je al zie niet op de streepjes alleen letten, dus bougie eraf en 1e cilinder zuiger op BDP)

Op een gegeven moment de benzine toevoer van de start inspuiter dichtgeknepen na de tip op mijn vorige forum(kan lekken..)!!  Nu storingscodes 2-1-3 en 1-2-1  Nieuwe LMM erop en vervolgens kwamen de codes 2-1-3 en 1-1-3  Dus dat zou de Lambda sonde kunnen zijn.  Meter erop en je ziet de spanning tussen de 0 en 1 V varieeren bij gas geven en op 0,75 volt staan bij "stationair".  De rook uit de uitlaat en stank is nu wel verdwenen en geen code 2-3-2 meer!!!   Een hele verbetering alweer. Deze start inspuiter is dus niet meer betrouwbaar.

Alleen, de computer ziet de motor niet stationair lopen....  De smoorklepschakelaar doet het goed en is goed afgesteld. Bij een klein beetje verdraaien van de rol hoor je deze schakelen. Het schakelen doet het tot en met de connector van de computer Dat is dus allemaal goed maar de computer reageert er niet op. Daardoor wordt ook de CIS klep niet aangestuurd (want alleen in stationair wordt die gestuurd)  en zal de motor altijd wat rijker draaien dan sationair (dit omdat er dan vermogen gevraagd wordt)  De massa is OK. De connector ziet er nieuw uit.

Het lijkt er dus op dat de computer de boel wat in de war stuurt, hij zet zich niet op stationair en regelt daardoor de CIS niet maar ook de benzine toevoer staat daarbij iets rijker. Code 2-1-3 geeft ook aan dat er een bedradingsfot zit naar die schakelaar of de schakelaar is defect, beide is niet het geval.

Op zoek naar een 0280000561 Bosch computer.....

Gr. Martin

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.