CO hoog en code 2-1-3 opgelost
CO hoog en code 2-1-3 opgelost
Probleem opgelost!!!
Na een tijdje niets aan de auto gedaan te hebben is deze nu weer rijdend!!! Ik heb een nieuwe ECU (75 euro) erin gezet en de problemen waren opgelost. Geen enkele foutcode meer en loopt als een zonnetje. Afgelopen vrijdag naar de APK en zonder problemen erdoor CO gaf 0,3 aan!
Gelijk daarna ontschorst en een flink eind gereden.
Iedereen die heeft meegedacht hartelijk dank daarvor!!!
Groeten,
Martin Nusselder
Hallo,
Volvo 740 1990, B230F , Bosch computer
Weer een stapje verder. code 2-3-2 is niet meer (gelukkig) en we walm komt niet meer uit de uitlaat!!
Nu code 2-1-3 en 1-1-3
Ik ben op deze mooie zaterdag maar weer met de 740 aan de slag gegaan. Voor alle zekerheid de timing nagekeken en staat goed. Ook het vliegwiel 90graden voor BDP staat goed. (en zoals je al zie niet op de streepjes alleen letten, dus bougie eraf en 1e cilinder zuiger op BDP)
Op een gegeven moment de benzine toevoer van de start inspuiter dichtgeknepen na de tip op mijn vorige forum(kan lekken..)!! Nu storingscodes 2-1-3 en 1-2-1 Nieuwe LMM erop en vervolgens kwamen de codes 2-1-3 en 1-1-3 Dus dat zou de Lambda sonde kunnen zijn. Meter erop en je ziet de spanning tussen de 0 en 1 V varieeren bij gas geven en op 0,75 volt staan bij "stationair". De rook uit de uitlaat en stank is nu wel verdwenen en geen code 2-3-2 meer!!! Een hele verbetering alweer. Deze start inspuiter is dus niet meer betrouwbaar.
Alleen, de computer ziet de motor niet stationair lopen.... De smoorklepschakelaar doet het goed en is goed afgesteld. Bij een klein beetje verdraaien van de rol hoor je deze schakelen. Het schakelen doet het tot en met de connector van de computer Dat is dus allemaal goed maar de computer reageert er niet op. Daardoor wordt ook de CIS klep niet aangestuurd (want alleen in stationair wordt die gestuurd) en zal de motor altijd wat rijker draaien dan sationair (dit omdat er dan vermogen gevraagd wordt) De massa is OK. De connector ziet er nieuw uit.
Het lijkt er dus op dat de computer de boel wat in de war stuurt, hij zet zich niet op stationair en regelt daardoor de CIS niet maar ook de benzine toevoer staat daarbij iets rijker. Code 2-1-3 geeft ook aan dat er een bedradingsfot zit naar die schakelaar of de schakelaar is defect, beide is niet het geval.
Op zoek naar een 0280000561 Bosch computer.....
Gr. Martin