downpijp.
downpijp.
Al sinds ik mijn 940lpt heb moest ik minimaal 2x per jaar opnieuw de downpijp moeren waarmee deze aan de turbo zit aandraaien. Ze trilden steeds los.
Reden: de orginele beugel waarmee de downpijp aan een van de bakbouten vast hoort te zitten was bij mijn downpijp afgebroken.
Dus heb ik eindelijk eens een nieuwe zwaardere beugel gemaakt (2mm dik materiaal) en een koppelstukje (ook 2mm ) waarmee het ding nu hopelijk definitief vast blijft zitten. Orineel zit de beugel aan de downpijp vastgelast, ik heb 'm demontabel gemaakt.
Het vervelende is nl. dat als de downpijpmoeren los trillen de uitlaat in linker bochten rechts tegen de carrosserie gaat hangen en voor het mengsel is het ook niet ideaal want daar waar de downpijp los tegen het turbinehuis zit ontsnapt ook steeds uitlaatgas en wel pre-lambda-sonde. Het ontsnapte uitlaatgas doet dus niet mee in de lambda meting.
Vanavond even een pittig stukje gestuurd nadat ook dit probleempje weer is opgelost. De uitlaat blijft er strak onder zitten. Ik ben er tevreden mee.
het wordt nog eens wat: recentelijk een zwaardere (race)koppeling gemonteerd met een 850-R frictieplaat , een nieuwe achteruitrijlicht schakelaar ( voor het eerst sinds 4jaar werkende achteruitrijlichten ! Wat een luxe! ;-) en nieuwe voorbandjes.