Pomp gastank overleden? [Edit] OPGELOST
Pomp gastank overleden? [Edit] OPGELOST
[Edit] Opgelost
Dag kenners,
sinds vandaag hoor ik de pomp in de gastank lopen als ik de auto start, deze blijft ook hoorbaar lopen.
Nu wist ik al dat deze waarschijnlijk op korte termijn vervangen moest worden maar het komt natuurlijk nooit uit. Kan ik hiermee doorrijden of is het maar beter om voorlopig op benzine te gaan rijden? Of is dit geluid wat anders?
Kan/mag een "gewone" garage deze pomp vervangen.? Afijn... weer een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen.
[Edit] Opgelost
Mijn Volvo liep toch ook slecht na het starten, en hick-ups onder het rijden.
Nou... was NIET de pomp van de gastank, heb het afgelopen weekend de rotor en de verdeelkap vernieuwd, en 4 nieuwe bougies ingedraaid (BP7ES). Keerringen rotorplaat vervangen (lag wel olie in het rotorhuis). Bougiekabels vervangen (nieuw, en alles origineel Volvo). Ook nog de bouten aansluiting turbo >> downpipe aangedraaid (dank JanV, zaten best los). Vandaag ingeleerd op benzine en rijd weer als een zonnetje zo fijn.
En... vandaag zijn ook de veerschotels vernieuwd dus de irritante "knak" bij aanremmen is gelukkig weg. Losse rubbers zijn niet meer te koop je moet een complete schotel aanschaffen a raison van € 79,20 incl. b.t.w.