Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Afgeslagen en niet meer aanslaan na vernieuwen koppakking? Opgelost!

Afgeslagen en niet meer aanslaan na vernieuwen koppakking? Opgelost!

Afgeslagen en niet meer aanslaan na vernieuwen koppakking? Opgelost!

- Ingediend door Jerry , op 28 apr 2009 - 9 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Vandaag een verse cilinderkop gemonteerd omdat ik een lekke koppakking had en de oude kop was uitgesteld.
Volgens mij allemaal goed gelukt.
Klepstelplaatjes zijn nu weer 4.10 dik dus die kan er weer even tegenaan.
Bij het demonteren van de oude kop stond er in cilinder 2 een aardige plas koelvloeistof en de zuiger en de verbrandingskamer
was nat en brandschoon van die cilinder.
Koelvloeistof maakt dus goed schoon.
Vandaag om 12 uur de nieuwe kopbouten binnengekregen met de post en dus meteen maar aan het werk.
Lekker tussen de buien door gesleuteld en om een uur of 4 ging de startsleutel om.
Hij sloeg direct aan maar liep in eerste instantie op 3 poten maar dat werd snel beter.
Lag waarschijnlijk aan die ene 1 natte bougie die uit cilinder 2 kwam.
Toen de boel aan het warmdraaien was begon de uitlaat zachtjes te walmen.
Witte rook.
Werd echter snel weer minder.
Waarschijnlijk dus een restant koelvloeistof in de uitlaat wat aan het verdampen was.
De motor viel na een kwartiertje echter uit en ik krijg hem nu niet meer aan de praat.
Hij krijgt benzine want dat ruik ik na het starten.
En de bougies vonken ook.
Lambda lampje blijft wel branden tijdens het starten,is dit normaal?
Ik heb er voorheen nooit zo op gelet.
Uitlezen lukt me niet omdat het een 98er is en ik heb geen uitleesspul.
Rara wat kan het zijn en wat zie ik over het hoofd.
Als de lambda sensor overleden is dan moet hij toch wel aanslaan dacht ik?
Wie denkt er even hardop mee?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.