Afgeslagen en niet meer aanslaan na vernieuwen koppakking? Opgelost!
Afgeslagen en niet meer aanslaan na vernieuwen koppakking? Opgelost!
Vandaag een verse cilinderkop gemonteerd omdat ik een lekke koppakking had en de oude kop was uitgesteld.
Volgens mij allemaal goed gelukt.
Klepstelplaatjes zijn nu weer 4.10 dik dus die kan er weer even tegenaan.
Bij het demonteren van de oude kop stond er in cilinder 2 een aardige plas koelvloeistof en de zuiger en de verbrandingskamer
was nat en brandschoon van die cilinder.
Koelvloeistof maakt dus goed schoon.
Vandaag om 12 uur de nieuwe kopbouten binnengekregen met de post en dus meteen maar aan het werk.
Lekker tussen de buien door gesleuteld en om een uur of 4 ging de startsleutel om.
Hij sloeg direct aan maar liep in eerste instantie op 3 poten maar dat werd snel beter.
Lag waarschijnlijk aan die ene 1 natte bougie die uit cilinder 2 kwam.
Toen de boel aan het warmdraaien was begon de uitlaat zachtjes te walmen.
Witte rook.
Werd echter snel weer minder.
Waarschijnlijk dus een restant koelvloeistof in de uitlaat wat aan het verdampen was.
De motor viel na een kwartiertje echter uit en ik krijg hem nu niet meer aan de praat.
Hij krijgt benzine want dat ruik ik na het starten.
En de bougies vonken ook.
Lambda lampje blijft wel branden tijdens het starten,is dit normaal?
Ik heb er voorheen nooit zo op gelet.
Uitlezen lukt me niet omdat het een 98er is en ik heb geen uitleesspul.
Rara wat kan het zijn en wat zie ik over het hoofd.
Als de lambda sensor overleden is dan moet hij toch wel aanslaan dacht ik?
Wie denkt er even hardop mee?