Olielampje aan en uit en aan en uit en aan en uit. Hoe meet ik de oliedruk?
Olielampje aan en uit en aan en uit en aan en uit. Hoe meet ik de oliedruk?
OH wat flauw! Vijf dagen na het vervangen van de B280E en kort daarop een oliedruksensor-probleempje opgelost te hebben ging vandaag het oliedruklampje weer branden!
Het (b)leek aan de bedrading te liggen, als ik de kabel die op de dynamo, oliedruksensor en startmotor is aangesloten bewoog, ging het lampje weer uit.
Een drietal draden hadden nog maar weinig "omhulsel" dus met krimpkous aan de slag gegaan. De drie draadjes waren direct weer prachtig om te zien en in mijn beleving storingsvrij. Op de snelweg echter (op een stuk slecht wegdek) ging het oliedruklampje "stotterend" weer branden. Toen de weg weer vlak was bleef het lampje branden. Vanuit de file met speels gemak -voor de eerste keer in mijn leven- de pechstrook opgestuurd alwaar tussen de Alfa's en Renaults nog een plekje vrij was.
Klein beetje morrelen aan de bedrading en het lampje was weer uit. Daarna is het lampje weer een aantal keren aan en uit gegaan. De laastste keer heb ik het genegeerd en ben gewoon verder naar huis gereden.
Heeft iemand een bruikbare tip wat "handig" is om te doen en hoe meet/weet ik eigenlijk de werking van de oliedruksensor (wanneer de motor loopt wil ik dit ergens mee meten, puur uit gemoedsrustoverwegingen)
Ik zie uit naar jullie bruikbare antwoorden c.q. tips.