Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/Goedkope tuning, airbox modificatie

Goedkope tuning, airbox modificatie

Goedkope tuning, airbox modificatie

- Ingediend door Chilm , op 20 apr 2009 - 20 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

Dag liefhebbers,

ik heb afgelopen Zaterdag eens even een z.g. Dremel gekocht en ben daarna aan de gang gegaan om het luchtfilter te modificeren c.q. leeg te halen (Volvo LPT).
Alles netjes gedemonteerd inclusief de luchtmassameter, slijpschijfje op de Dremel en wegslijpen maar. De eerste inlet die naar het linkervoorscherm wijst en die origineel dicht zit daar heb ik binnenin de bovenste helft van weggeslepen en hem aan de buitenkant opengemaakt. Tevens heb ik bij de ingang aan de voorzijde de "Venturi" buis eruit gehaald en er een groot vierkant gat van gemaakt zodat e.e.a. nu 3x zo groot is. Alles daarna perfect gevijlt en geschuurd want ik heb een hekel aan scherpe randen en slechte afwerking, ook als je het niet ziet.

Daarna heb ik uit de deksel al het schuimrubber materiaal verwijderd tesamen met de plakstrips dubbelzijdige tape waar het mee vast zat ($^##% werk). Afijn... zo blijf je bezig, nu de LMM, aan de uitgangszijde laat ik het gaasje weg is alleen maar een obstakel voor de luchtstroom. Aan de ingangszijde laat ik het gasje toch maar zitten, mocht er nog wat door het filter komen dan ben je gedekt. Heel voorzichtig met een wattenstaafje gedrenkt in thinner het fragiele koperdraadje schoon gemaakt (eng brrr...) en het andere bruggetje ook, waren net als het buisje behoorlijk zwart geworden. Alle slangeklemmen en bouten en steun met de staalborstel weer blinkend nieuw gemaakt, vers filter (Wytze) er in afgemonteerd en rijden maar.

Nu had ik wel gelezen dat na zo'n mod het e.e.a. wat sneller opspoelde e.d. maar het effect is werkelijk ongelooflijk. Van onderuit pakt het onmiddelijk op en sleurt je dan mee tot wanneer je je gas weer los laat, echt een hele andere auto. Hiermede is maar weer eens bewezen dat een turbo maar 1 ding wil hebben en dat is genoeg lucht. Bijkomend (vind ik dus wel stoer) is dat er nu een serieus gebrom onder de motorkap vandaan komt (niet storend hoor maar de kenner herkend het meteen). Volvo is natuurlijk altijd uitgegaan van compromissen, als je een auto koopt van destijds 100.000 gulden wil je wel stil over 's heeren wegen zoeven en alle motorische "overlast" geluiden dempen.

Het motorkarakter is ECHT 200% veranderd, het is bijna niet te geloven zo smeuig het nu rijd, zelfs de automaat reageert nu anders "smoother" een ander woord weet ik er niet voor. Nou... dat wilde ik eigenlijk even kwijt, het was dus een vruchtbaar weekend tot nog toe, en de mod is voor iedereen met een turbo echt een aanrader.

Enne... ik nam me voor om foto's te nemen zodat iedereen mee kon genieten, maar als je eenmaal bezig bent komt er niets van. Achteraf altijd zonde natuurlijk (is dit herkenbaar)?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Godspeed
  • JP Elverding
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.