1 CC gebruiken om ruim 65000 cc op te halen.
14/04
20091 CC gebruiken om ruim 65000 cc op te halen.
Hallo Volvisti
Nadat ik al een tijd geleden de schakelaars, de pomp en het computertje cq relais ingebouwd had, heb ik afgelopen zaterdag toch nog maar snel even een setje handtappen (M6) gehaald. Er ontbrak namelijk schroefdraad in een tot dan toe ongebruikt blind gaatje in het spruitstuk. En die schroefdraad heb je bij een B234F nodig om het beugeltje waar het balgje op gemonteerd wordt, te bevestigen.
Zaterdagavond dus nog even wat schroefdraad getapt, het beugeltje gemonteerd en de gasrol vervangen. Maar ja, ooit wordt het donker, dus ...
Gisteren de vacuumleidingen aangelegd en de kabelboom deels aangesloten. Bij de vacuumleidingen moest ik vaststellen, dat het bestelde T-stuk aan het middelste pootje van de T niet op de leiding past. Dus heb ik het T-stuk maar op het balgje gedrukt. Daarna dacht ik in eerste instantie dat ik het gat dat ik gemaakt had in het doorvoerrubber wat aan de grote kant was, maar dat bleek naderhand toch echt niet zo te zijn. Een kleine tip: Vouw de veel te grote kabelmantel dubbel en omwikkel mantel en de kabels die eruit steken met schildersplakband. Dat verminderd het aantal randjes dat achter het vermaledijde doorvoerrubber kunnen blijven hangen. Het doorvoerrubber zit overigens "tussen" vacuumbekrachtiger en diagnosebox in mijn 945 van 1991. Daar kom je dus ook met mijn niet al te grote handen niet echt goed bij.
Vandaag kwam ik erachter, dat de kabelboom voor het 14-polige computertje toch echt een andere kleurcodering heeft dan de kabelboom voor de 9-polige computer. Gelukkig had ik het schema op de computer staan. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ooit van deze site geplukt.
En even dacht ik, dat ik een draadje miste. Bleek dat gewoon "naast" de A-stijl te hangen. Gelukkig was er op de massaaansluiting ter plekken nog net een plekje vrij.
De aansluiting voor de geschakelde plus was iets moeilijker te realiseren. Want ook als je de radio verwijderd, wil de relaisbak niet echt veel bewegen. Een spiegeltje (uit een overleden scheerspiegel) en een reserve relaisbak uit een sloopauto brachten uitkomst. Nadat het stekkertje dat op aansluiting "E" van de tellerunit zat, weer gevonden was (kijken is een kunst), was het tijd om de zaak weer "dicht" te maken.
Hier in de straat even wat getest. Hij lijkt het te doen. Alleen die "Resume" .....
Tijdens een mok instant cappuccino de gebruikershandleiding maar eens gelezen. "Even vasthouden". Aha.
Na de koffie maar gelijk even goed testen. De auto moest toch noch naar de monteur, die hem morgen een beurtje gaat geven (en als de Ferrita uitlaat (catback) past, monteert ie die ook gelijk), dus dat kwam goed uit. En omdat de tank bijna leeg was ...
Wat rijdt dat heerlijk zeg! Of was het de kick, van het "hij doet het gelijk, zonder nastellen van de pedaalschakelaars". En dan de manier waarop het ding het gas oppikt en weer los laat. Op het werk rijden we o.a. met Caddy's en T5's van "das Auto". Maar die reageren lang niet zo boterzacht op het bedienen van de CC als m'n 945. Misschien toch het karakter van de desbetreffende auto's....
Kicken was het overigens ook aan de pomp. Terwijl het laatste tankstation vóór de grens 1,359 voor een liter euro95 wilde hebben, namen ze bij Jet genoegen met 1,159. Nog eens kicken dus.
groetjes
Mathy (die vannacht goed slaapt)