Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Mathy/ 1 CC gebruiken om ruim 65000 cc op te halen.

1 CC gebruiken om ruim 65000 cc op te halen.

14/04

2009

1 CC gebruiken om ruim 65000 cc op te halen.

- Ingediend door Mathy
LidModerator
, op 14 apr 2009
- 3 Reacties -

Hallo Volvisti

Nadat ik al een tijd geleden de schakelaars, de pomp en het computertje cq relais ingebouwd had, heb ik afgelopen zaterdag toch nog maar snel even een setje handtappen (M6) gehaald. Er ontbrak namelijk schroefdraad in een tot dan toe ongebruikt blind gaatje in het spruitstuk. En die schroefdraad heb je bij een B234F nodig om het beugeltje waar het balgje op gemonteerd wordt, te bevestigen.

Zaterdagavond dus nog even wat schroefdraad getapt, het beugeltje gemonteerd en de gasrol vervangen. Maar ja, ooit wordt het donker, dus ...

Gisteren de vacuumleidingen aangelegd en de kabelboom deels aangesloten. Bij de vacuumleidingen moest ik vaststellen, dat het bestelde T-stuk aan het middelste pootje van de T niet op de leiding past. Dus heb ik het T-stuk maar op het balgje gedrukt. Daarna dacht ik in eerste instantie dat ik het gat dat ik gemaakt had in het doorvoerrubber wat aan de grote kant was, maar dat bleek naderhand toch echt niet zo te zijn. Een kleine tip: Vouw de veel te grote kabelmantel dubbel en omwikkel mantel en de kabels die eruit steken met schildersplakband. Dat verminderd het aantal randjes dat achter het vermaledijde doorvoerrubber kunnen blijven hangen. Het doorvoerrubber zit overigens "tussen" vacuumbekrachtiger en diagnosebox in mijn 945 van 1991. Daar kom je dus ook met mijn niet al te grote handen niet echt goed bij.

Vandaag kwam ik erachter, dat de kabelboom voor het 14-polige computertje toch echt een andere kleurcodering heeft dan de kabelboom voor de 9-polige computer. Gelukkig had ik het schema op de computer staan. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ooit van deze site geplukt.

En even dacht ik, dat ik een draadje miste. Bleek dat gewoon "naast" de A-stijl te hangen. Gelukkig was er op de massaaansluiting ter plekken nog net een plekje vrij.

De aansluiting voor de geschakelde plus was iets moeilijker te realiseren. Want ook als je de radio verwijderd, wil de relaisbak niet echt veel bewegen. Een spiegeltje (uit een overleden scheerspiegel) en een reserve relaisbak uit een sloopauto brachten uitkomst. Nadat het stekkertje dat op aansluiting "E" van de tellerunit zat, weer gevonden was (kijken is een kunst), was het tijd om de zaak weer "dicht" te maken.

Hier in de straat even wat getest. Hij lijkt het te doen. Alleen die "Resume" .....

Tijdens een mok instant cappuccino de gebruikershandleiding maar eens gelezen. "Even vasthouden". Aha.

Na de koffie maar gelijk even goed testen. De auto moest toch noch naar de monteur, die hem morgen een beurtje gaat geven (en als de Ferrita uitlaat (catback) past, monteert ie die ook gelijk), dus dat kwam goed uit. En omdat de tank bijna leeg was ...

Wat rijdt dat heerlijk zeg! Of was het de kick, van het "hij doet het gelijk, zonder nastellen van de pedaalschakelaars". En dan de manier waarop het ding het gas oppikt en weer los laat. Op het werk rijden we o.a. met Caddy's en T5's van "das Auto". Maar die reageren lang niet zo boterzacht op het bedienen van de CC als m'n 945. Misschien toch het karakter van de desbetreffende auto's....  Cool

Kicken was het overigens ook aan de pomp. Terwijl het laatste tankstation vóór de grens 1,359 voor een liter euro95 wilde hebben, namen ze bij Jet genoegen met 1,159. Nog eens kicken dus.

groetjes

Mathy (die vannacht goed slaapt)

  • blog van Mathy
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2896 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.