top 10 vakantie auto's
14/04
2009top 10 vakantie auto's
tja wat moet ik zeggen
Top10 lastdieren / vakantieauto’s
Leuk natuurlijk: sportauto’s, cabrio’s (zomerauto’s) en klassiekers. In het échte leven heb je er weinig aan. Zelfs in de zomer is het best handig als er veel in een auto past. De tandenborstel én alle onderdelen voor een van de voorgaande auto’s moet je ergens kunnen verstoppen, tijdens de vakantie. Een beetje pakezel heeft ook een trekhaak nodig. Niet alleen om bumperklevers op afstand te houden, ook om het nieuwe brik naar Nederland te slepen. Wat zijn hier nu de meest ideale auto’s voor?
Nu zou je meteen voor een Hyundai H200 diesel kunnen gaan. Een rationele, voordelige en praktische oplossing. Juist ja. Een saaie, tergend langzame en saaie oplossing. We zijn immers op de wereld gezet om van auto’s te genieten, niet om langzaam weg te kwijnen in een emotieloos stuk auto. Als autoliefhebber wil je dan ook een machine die overstroomd van passie, emotie, kracht en geluid. De soundtrack moet die Ferrari naast je, in de file, kleineren en ook met aanhangsel moet bumperkleven met 150km per uur mogelijk zijn.
Tijd voor een nieuw pakket van eisen. De basiseisen (saai, duurt lang, overslaan): voldoende laadruimte, een flinke toegestane aanhangerlast en een voldoende koppelrijke motor. De rest van het eisenpakket: lekker geluid, belachelijk snel en een duidelijke aanwezigheid op de weg.
3. Volvo 740 station.
Een persoonlijk favoriet op de laatste podiumplek. Een auto als een zwart gat. Wie een 740 station heeft gehad weet hoe groot deze is. Er is altijd nog wel ergens ‘plek voor meer’. Weliswaar zakt de auto op een gegeven moment door de assen, nog steeds zal deze prima rijden en altijd is er ruimte over. De 2.3 viercilinder is niet te verslijten en de turbo zorgt voor ‘genoeg’ kracht.
maar wat staat er dan op 2 en 1?
een 960?
en een 940?
Het zet je wel aan het denken.. toch NOG maar een keer met de 740 op vakantie?