Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/stuurbekrachtiging hapert bij warme motor na vervangen pomp

stuurbekrachtiging hapert bij warme motor na vervangen pomp

stuurbekrachtiging hapert bij warme motor na vervangen pomp

- Ingediend door arn , op 12 apr 2009 - 7 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hoi allemaal,

Een tijd geleden is de stuurbekrachtigingspomp van mijn 945 uit 1994 (benzine / lpg automaat ) stuk gegaan. De pomp is toen vervangen voor een ruil exemplaar (niet nieuw). Sindsdien hapert de stuurbekrachtiging als de auto warm wordt.... De garage vertelde me dat de lucht nog uit de leidingen moet na het vervangen, waardoor de stuurbekrachtiging in het begin nog raar kon doen maar nu duurt het wel heel lang want het is al zeker 2 maanden geleden.... 

 Symptomen: 

Als de auto koud is stuurt hij goed. Alleen als de auto echt stil staat wil het nog wel eens zwaar gaan. Als de auto warm begint te worden, onstaat er een blokkade vanuit de middenpositie. Als ik dan naar links of rechts wil sturen, moet ik eerst over een zeer zwaar sturend punt heen (net uit het midden) en pas als ik over dat punt heen ben, stuurt de auto weer goed. Na een aantal km rechtdoor, moet je weer over dit punt heen... Dit gaat soms zo zwaar dat ik echt met 2 handen aan het stuur moet trekken. Als ik over het punt heen ben is er niks meer aan de hand. Het probleem wordt erger naarmate de auto warm wordt. Soms heb ik het idee dat het ook toerental afhankelijk is omdat rotondes (laag in toerental) soms extra zwaar gaan. Ik wil het graag oplossen want dit levert mogelijk onveilige situaties op.

 Denken jullie dat ik nu gewoon een slechte stuurbekrachtigingspomp in de auto heb zitten of zou het stuk gaan van de vorige pomp de hele stuurinrichting beschadigd hebben?

Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Alvast bedankt! Groeten, Arn 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.