Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/Opheffen weerstand in laadstroomcircuit

Opheffen weerstand in laadstroomcircuit

Opheffen weerstand in laadstroomcircuit

- Ingediend door mdijk , op 10 apr 2009 - 2 Reacties -
Forum: 
Electro

Hallo forumleden,

Mijn 940 uit 1994 had geruime tijd last van startproblemen. In december vorig jaar nieuwe accu laten plaatsen, een Bosch Silver. Goede accu is mij verteld, bij de Volvo-specialist vandaan. Toch daarna nog een paar keer startproblemen omdat de accu na een weekeinde leeg was. Er is geen lekstroom gevonden, hierop is drie keer gecontroleerd op drie verschillende data.

Bij verdere controle is gebleken dat er verlies is aan laadspanning in de kabelboom of de aansluitingen. Volvo-specialist heeft een nieuwe kabel aangelegd vanaf de startmotor naar de accu. Ja op de startmotor, omdat de moer op de dynamo niet goed losging. De hele bout draaide mee. In elk geval heeft dit wel wat aan laadspanning gescheeld.

Vandaag weer eend e.e.a. gecontroleerd. Het zat mij niet lekker dat de nieuwe draad niet op de dynamo was aangesloten. Dit geeft toch het beste resultaat nietwaar. Laadspanning gemeten met lampen aan: 13,5 V. Beetje aan de lage kant misschien maar op de dynamobout gaf hij toch echt 14,1 V. Ik ben de uitdaging aangegaan om de nieuwe draad op de dynamobout te bevestigen, en ja het is gelukt. Optimalere laadspanning kan haast niet. Ik hoop dat de accu nu nog beter geladen wordt.

Toch bedacht ik mij nog iets. Met de nieuwe draad staat er altijd spanning op de dynamo. Is dat erg? Was dat bij de normale aansluiting ook al het geval of is er dan één of ander relais wat deze stroomkring onderbreekt?

Met een groet,

Meindert

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.