Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/LPI probleem bij warme motor (opgelost)

LPI probleem bij warme motor (opgelost)

LPI probleem bij warme motor (opgelost)

- Ingediend door Wouter1973 , op 2 apr 2009 - 20 Reacties -
Forum: 
LPG

Nog niet zo lang terug heb ik een volledige revisie van mijn LPI-injectoren, alsmede het opnieuw vastzetten ervan in het inlaatspruitstuk achter de rug. Dat heeft gedurende anderhalve maand tot een verbeterd resultaat geleid, ten op zichte van de eerdere situatie waarbij ik om de haverklap met een stotterende motor te maken had bij rijden op gas.

Nu doet er zich weer een vervelend euvel voor. Bij warme start (dus als de motor een paar minuten uit is geweest, bijvoorbeeld bij het tanken) start de auto uiteraard eerst weer op benzine. Bij overschakelen op lpg hevig inhouden en stotterend weer op gang komen waarbij het lijkt of minimaal één cilinder niet meedoet. Dat heeft al tot een linke situatie geleid, waarbij ik stevig accelererend wilde invoegen na het tanken, tijdens acceleratie overgeschakeld wordt door de gascomputer, en de auto hevig inhoudend nagenoeg stilviel. Door snel handmatig over te schakelen op benzine kan ik volledig afslaan dan voorkomen.

Al met al iets om niet blij van te worden. Mijn aandacht gaat nu toch weer uit naar de 4 zekeringen, die in mijn ogen toch een zwakke schakel zijn in het geheel. Is het mogelijk dat een niet goed werkend overschakelrelais dit veroorzaakt? Er wordt namelijk wél overgeschakeld, maar kan het zijn dat dat relais er toe kan bijdragen dat niet alle injectoren worden overgeschakeld wellicht?

 

Update 10 april: opgelost!

Na vervanging van het omschakelrelais is het probleem opgelost! Schakelt weer keurig over, ook bij warme motor (uiteraard meteen meerdere malen geprobeerd). Geen gestotter meer, geen inhouden meer en een bijkomend voordeeltje (voor mij dan): betere stationaire loop op benzine!

Kortom, ik ben 200 euro armer maar erg blij met het resultaat. Fijn dat het vandaag kon gebeuren, ik verwacht elk moment de geboorte van mijn tweede kind en het zou fijn zijn als ik me geen zorgen hoef te maken over haperende auto's bij een eventuele rit naar het ziekenhuis.

De gasboer was trouwens erg te spreken over de 940: "da ding rijdt verdomde goe!", en ja...dat doet ie (weer).

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.