Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van henk 940LPT/LPi: the saga continues II

LPi: the saga continues II

26/03

2009

LPi: the saga continues II

- Ingediend door henk 940LPT , op 26 mrt 2009 - 21 Reacties -

Vandaag weer bij de LPG inbouwer/specialist geweest. Klacht bij mijn Vialle LPi installatie was afslaan op moment van overgaan van benzine naar lpg, echter alleen bij warme start. Een 20 minuten te vroeg aangekomen bij de spcialist in de hoop dat mijn storing zich op de afgesproken tijd voor zou doen... Beetje spannend, want je zult altijd zien dat hij het dan niet doet. Gelukkig kregen we keurig de storing. De heren hadden de apparatuur eraan gehangen. Hieruit bleek dat de toerentallen van de pomp niet klopten (te laag op moment van overgaan maar ook tijdens op benzine lopen niet OK). Afslaan was ook zichtbaar op de apparatuur, mijn vermoeden van dat het precies op moment van overgang plaatsvond klopte ook. Afsluiters (op de tank en koppelblok) waren OK, drukken OK, geen foutcodes. Dus eigenlijk geen echte storing te zien, behalve de toerentallen. Mijn LPE (gascomputer) was echter 1.5 jaar oud, dus eigenlijk zou die nog niet mogen storen.

Omdat we geen duidelijke storing konden vinden is de EPROM (chip) van de LPE gereset. Nog een paar keer proberen, pomptoerental OK en geen afslaan. Afgesproken  dat ik het even aan zou kijken en bij storingen terug zou komen. Rekening gekregen en ik zou de deuur uit. Vanaf het parkeerterrein een drukke N-weg opgedraaid, was nog niet uitgedraaid en hij sloeg al weer af. Snel achteruit het terrein op. Weer op LPG geprobeerd en weer meteen afslaan op moment van overgaan.

Ze hebben nog even gekeken maar konden nog niet echt wat vinden. Toerentallen leken ook weer wazig. Andere LPE geprobeerd (van een peugeot) en geen afslaan bij overgaan van benzine naar lpg. Wel beroerd lopen op LPG natuurlijk... Mijn LPE er weer in en meteen afslaan. Het lijkt dus in de LPE te zitten, wat overeenkomt met de wazige toerentallen. LPE open geschroefd en er aan geroken. Geen brandlucht te bespeuren.

Met de TD van Vialle gebeld. Volgens de mensen daar zou het aan het onderbreekrelais voor de benzine injectoren liggen. Op moment van overschakelen zouden de benzine injectoren niet onderbroken worden waardoor de motor afslaan door teveel brandstof. Dat is echter vreemd, niets te ruiken (geen benzinelucht) en dat verklaart eigenlijk ook niet waarom de boel niet afslaat met een peugeot LPE.

Afgesproken dat ik zelf even zou testen of die benzine injectoren nu wel of niet goed onderbroken worden, hiermee kan ik een overbodige aankoop van een nieuw relais voorkomen (ze kunnen m niet teruggenemen als ik m gesoldeerd en getest heb). Daarna verder kijken.

Mijn garatieperiode op die nieuwe LPE is helaas verlopen, mogelijk kan Vialle nog met een soort coulance regeling komen. Ik had meteen na wisselen van computer ook al een keer afslaan. Toen meteen met de specialist gebeld om dat te melden. We hebben dat toen afgedaan als nieuwigheid en dat de LPE zijn kenveld nog moest vullen. Wellicht is dat een voorbode geweest van wat ik nu heb. De beste man wist het zich in ieder geval nog te herinneren. Met de verzekering van de specialist dat hij me niet zou laten stikken (en voor alle kosten op zou laten draaien) en een goede regeling zou treffen ben ik weggegaan. Zometeen even langs de bouwmarkt om een spanningszoeker te halen.

Geen blij gevoel dat het opgelost is (want dat is het niet), toch wel gematigd positief dat het misschien wel opgelost wordt en dat de specialist me wil helpen. 

  • blog van henk 940LPT
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

henk 940LPT
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.