Vialle LPi en wit brandstofrelais: wat kan de relatie zijn ?
Vialle LPi en wit brandstofrelais: wat kan de relatie zijn ?
Bij mijn LPT met Vialle LPi heb ik het probleem dat hij afslaat/hevig inhouden op moment van overgaan van benzine naar LPG na een warme start. Hiermee bedoel ik dat het lampje van groen knipperen naar continu groen gaat. Het treedt op als ik m warm weg zet en na 0.5-2 uur weer weg wil. Als ik kort na wegzetten wegrij en automatisch overschakel dan geen problemen. Dan schakelt hij ook sneller over. Afslaan is in dit geval instorten toerental, als het gebeurt rol ik gewoon uit (handbak). Trap ik de koppeling in dan zakt het zachtjes in 1 a 2 seconden tot nul. Daarna starten en doorrijden kan gewoon, maar op moment van overschakelen weer afslaan. 5 km later kan ik weer gewoon op lpg overschakelen. Bij afslaan geen lampjes (doen het wel, bij op contact zetten), heb een keer gehoord dat de LPi pomp door bleef draaien nadat hij was afgeslagen (had skiluik open).
Heb er nu een ander wit (Volvo) brandstofrelais in en de klachten zijn nu opeens veel minder. Slaat niet meer af bij overschakelen na warme start. Is nog niet helemaal over. Slaat soms spontaan af of inhouden. Maar het is dus wel op eens een stuk minder. Ik heb het andere relais van tevoren open gemaakt en geinspecteerd, soldeerverbindingen zijn goed. Het oude relais, waar ik dus vaker problemen mee had, heb ik nog niet bekeken.
Mijn vraag is wat de relatie tussen het relais van het wiite brandstofrelais en de LPi installatie is, met name op moment van overgaan van benzine naar lpg. Waarom lijkt het gedrag te verschillen met de 2 relais ?? Of wat er dan nog meer gebeurt wat inhouden/afslaan kan veroorzaken.
Heb sinds 2007 een nieuwe LPE (computer), zittingen en alle O-ringen van de LPi injectoren zijn in 2008 vernieuwd.