Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/scheurtje cilinderblok 960, b6304

scheurtje cilinderblok 960, b6304

scheurtje cilinderblok 960, b6304

- Ingediend door jsmolders , op 22 mrt 2009 - 36 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Heeft iemand dit wel eens meegmaakt?

Mijn 960, eind '95, heeft een scheurtje in het cilinderblok. Aan de uitlaatzijde bij cilinder nr. 3.

Hieronder is een closeup van het omcirkelde gedeelte.

gedeelte v/d scheur

De scheur is duidelijk te zien en loopt rechts nog door tot aan cilinder 2.

Het begon allemaal met een lekke koppakking.
Ik moest regelmatig koelvloeistof bijvullen en had ook last van wat olie achter op het blok, bij cilinder nr. 6.
De koppaking lekte daar koelvoeistof en olie naar buiten toe, precies op de hoek bij de uitlaat
poort.
Nadat ik de nieuwe pakking had gemonteerd, motor warm draaien en alles gecontroleerd.
Gelukkig de pakking blijft mooi droog, weer een probleem minder dacht ik.
Wat een klus trouwens. Bij de dealer staat er 8.5 urr voor, maar ik had wel wat meer nodig.
Gelijk ook de waterpomp en distributieriem meegenomen.

Na een week begon het koelvloestofniveaulampje weer te branden.en het rook ook weer erg naar koelvloeistof.
Koppaking leek nog steeds droog. Kon het lek niet meteen vinden.
Dus het hitteschild eraf gehaald en het koelsysteem op druk gezet.
En toen zag ik wat nattigheid verschijnen waar je helemaal niet wilt zien. Zie foto's
Dat verklaarde misschien ook die ene verroestte kopbout.

Ik heb de auto nu 6 jaar en is nooit te heet gelopen.

Wie heeft dit al eens bij de hand gehad of weet een oplossing voor dit probleempje?

Gr,

Joost

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.