Volvo zaterdag: klussen en aankoop prachtige olifant...
Volvo zaterdag: klussen en aankoop prachtige olifant...
Ik heb een mooie foto van Brutus toe kunnen voegen aan mijn profiel... en zojuist de inschrijving voor het lidmaatschap op de bus gedaan. het lijkt erop dat de 945 een blijfertje is. Ik ben iig verkocht voor het leven!
Vanmiddag gaat de wagen op de brug in Werkhoven, ik wil de boel eens aan een grondige inspectie onderwerpen, zeker omdat Brutus de laatste dagen rare geluiden maakt.
Bij het begin beginnend. Vorige week heb ik de motorsteunrubbers vervangen, dit was goed te doen. Aftermarket onderdelen van Nordicar gebruikt dus de prijs was ook prima. Al met al niet erg veel verschil qua trillen en schudden; de oude steunen waren wel goed heen; scheef, ingedrukt, verkleefd. Ik heb ook een baksteun rubber, deze moet ik nog vervangen.
Sinds een paar dagen maakt de wagen een diep brommend geluid wanneer ik vanuit lage toeren vol optrek, eerst dacht ik dat er iets loszat voor het gasklephuis maar dit bleek niet zo te zijn. het lijkt wel als of de extra stress die op de aandrijflijn komt te staan voor frictie zorgt. wanneer ik normaal rij en rustig optrek hoor ik niets.
Ik verdenk dus de aandrijflijn en de algehele hoek waaronder de motor staat door de nieuwe steunen. Wat mij opviel is dat de rechter steun (zittend achter het stuur gezien) iets naar achter "buigt".
Kan het zijn dat er extra spanning staat op de aandrijflijn? dit omdat bij de baksteun ook niet is vervangen en daardoor de motor niet optimaal is uitgeleijnd tov assen? Een andere factor zou kunnen zijn dat de achterveren toch wel goed doorhangen... Al met al aardig wat hoek en helling in de aandrijflijn?
Vanmiddag gaat de boel dus onder de brug. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? En, nog tips 'n tricks voor het vervangen van de baksteun?
Groeten,
Niels