Vermogensontwikkeling met mbc 0,8 bar, lpg G2
Vermogensontwikkeling met mbc 0,8 bar, lpg G2
Hallo allemaal,
Ik zou graag eens van gedachten willen wisselen over iets dat ik al rijdend met een mbc konstateer. Misschien herkent iemand dit.
De MBC zit er al 60.000 km in; hij 1x afgesteld met een turbodrukmeter die ik voor dat doel gekocht heb en ingebouwd. Sindsdien is de boost altijd detzelfde gebleven, ook de weergave op de meter. Bij flink gas spoelt de turbo vlot naar 0,8 bar en blijft daar hangen tot het gas wordt losgelaten. De auto versnelt aanvankelijk goed, maar lijkt op een gegeven moment ademnood te krijgen of te verzuipen. Als ik halfgas geef i.p.v. volgas pakt ie weer lekker op en versnelt hij vlot. Toerental maakt verder niet uit, zolang ik maar boven de 2000 toeren zit. Het lijkt er op dat het mengsel niet optimaal is bij volle boost en bij minder wel. Ik weet dat de nokkenas in mijn FK er voor zorgt dat het koppel vooral onderin zit. Fuelcuts e.d. heb ik nooit gehad,
Iemand enig idee?
Groeten, Ad