Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Brug te ver; Zippo 2106

Brug te ver; Zippo 2106

Brug te ver; Zippo 2106

- Ingediend door bouke maas , op 3 mrt 2009 - 9 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hoi allemaal,

Na een week van hard werken, improviseren en problemen oplossen, presenteren wij, Maarten en Bouke, onze hefbrugSmile.

Maarten was de brug op het spoor gekomen voor niet al te gek veel geld (E450,--) bij een heel groot bedrijf wat complete werkplaatsen inricht. In een grote hal met allemaal oude werkplaatsspullen lag hij. Een 4 tons, 4 koloms brug. Tja, daar sta je dan tegen een grote zware hoop oud ijzer aan te kijken. Op zich zag het er allemaal nog wel goed uit en ondanks dat we hem niet konden proberen besloten we het risico toch maar te nemen en hem aan te schaffen.

Gelukkig heb ik een grote aanhanger en met enige moeite kon het pakket met de heftruck op de aanhanger worden gelegd. Thuis aangekomen moet er uitgeladen worden, maar ik heb geen heftruck en hoe krijg je dan een stalen oprijplaat waar ook de hydraulische cilinder onder gemonteerd zit uit de aanhanger. Het ding woog op z'n minst 400 kg. Met wat pijn en moeite en met behulp van een steekwagen, krikjes, balkjes en veel improvisatie hebben we onze ruggen kunnen ontzien en het ding uit de aanhanger gekregen.

De volgende stap was het monteren en kijken hoe de brug in elkaar zit. Ondanks dat we aan het speuren zijn geweest op internet is het ons niet gelukt om een bouwtekening ergens vandaan te halen. 8 stukken staal, een hoop kabels en een bak met bouten en moeren. Zie daar maar eens een brug van te maken. Door er veel omheen te lopen, samen te kijken en te proberen kwam het systeem langzaam maar zeker in beeld en kregen we overzicht hoe het allemaal moest gaan passen. Eigenlijk is het dus een grote doos mecano.

Toen we de brug eenmaal hadden staan (1.5 dagen werk), bleek tot overmaat van ramp dat de generator die we hadden aangeschaft om over 380 te beschikken het niet te trekken. We hadden een te lichte gekocht en ons rijk gerekend qua vermogen die hij zou hebben. Toch maar een andere halen; nu een 5.5 kw diesel (die op marktplaats worden aangeboden voor E575,00, viel me mee). Deze trekt het net. Het probleem is de opstart van de motor. Deze vraagt een hoge piekspanning om te gaan draaien. Als hij eenmaal draait is er geen probleem. Als de motor vrij kan draaien krijgt deze generator hem net aan de gang. Weer een probleem opgelost.

Toen nog een dagje aan de gang met instalatiewerk en eindelijk jawel hoor. Hij gaat omhoog en omlaag, ook met een auto eropSmile. Hieperdepiep, niet meer liggend onder auto's aan het werk en opletten dan ie niet van de assteunen afvalt. Bij deze de foto's

 

Groetjes Bouke en Maarten

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.