Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?
Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?
Allen,
Vandaag op zoek gegaan naar nieuwe o-ringen en "pintle caps" (is hier trouwens ook een nederlands woord voor?), een 3-tal waren bros geworden, en vielen uit elkaar bij het verwijderen van de oude O-ringen. In Vadis vond ik een O-ring set 1346393 en dit is een universeel revisie setje voor alle 960 injectoren ,en dus ook voor mijn "nieuwe" injectoren: Bosch 280 155 746 (Volvo 1275194). Maar bij deze (gele) injector zit er een pintle ring en niet echt een kapje. Ik heb de injector laten zien bij de Volvo garage, en die wisten eigenlijk ook niet hoe het zit.
Ik heb 1 O-ring set besteld om te zien wat dit allemaal inhoud, en of de pintle cap wel past.
Foto's:
Nu las ik ook online dat sommigen de pintle cap "gewoon" weglaten, want ze breken vrij snel maar goed,er moet een reden zijn waarom hiervoor gekozen is.
De O-ringen kosten bij een Bosch injector service bedrijf 1,67/ stuk... het Volvo set 6,95 +19% en als ik genoeg heb aan alleen de ringen is de keus snel gemaakt.
Revisie van injectoren is trouwens niet mogelijk ,het enige wat men kan doen is het (flow)testen,ultrasoon reinigen, voorzien van een nieuw(e) filter/O-ring/pintle cap.
(gebruiks)ervaring hiermee?
groet,
Mischa