Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?

Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?

Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?

- Ingediend door Volvo960_1993 , op 28 jan 2009 - 14 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Allen,

Vandaag op zoek gegaan naar nieuwe o-ringen en "pintle caps" (is hier trouwens ook een nederlands woord voor?), een 3-tal waren bros geworden, en vielen uit elkaar bij het verwijderen van de oude O-ringen. In Vadis vond ik een O-ring set 1346393 en dit is een universeel revisie setje voor alle 960 injectoren ,en dus ook voor mijn "nieuwe" injectoren: Bosch 280 155 746 (Volvo 1275194). Maar bij deze (gele) injector zit er een pintle ring en niet echt een kapje. Ik heb de injector laten zien bij de Volvo garage, en die wisten eigenlijk ook niet hoe het zit.

Ik heb 1 O-ring set besteld om te zien wat dit allemaal inhoud, en of de pintle cap wel past.

Foto's:

 

 

 

Nu las ik ook online dat sommigen de pintle cap "gewoon" weglaten, want ze breken vrij snel Undecided maar goed,er moet een reden zijn waarom hiervoor gekozen is.

De O-ringen kosten bij een Bosch injector service bedrijf 1,67/ stuk... het Volvo set 6,95 +19% en als ik genoeg heb aan alleen de ringen is de keus snel gemaakt.

Revisie van injectoren is trouwens niet mogelijk ,het enige wat men kan doen is het (flow)testen,ultrasoon reinigen, voorzien van een nieuw(e) filter/O-ring/pintle cap.

(gebruiks)ervaring hiermee?

groet,

Mischa

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2895 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.