Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Petervanluijk_740-1992/Kleppendekselpakking

Kleppendekselpakking

28/01

2009

Kleppendekselpakking

- Ingediend door Petervanluijk_7... , op 28 jan 2009 - 1 Reacties -

Het begon ongeveer twee weken geleden, een geur die af en toe door de auto kwam alsof er iets verbrandde. Niet continue, wel steeds vaker.

Uit eindelijk dan toch maar een keer die motorkap opengezet en geinspecteerd. Zie ik iets, hoor ik iets, rookt er iets? Niets te vinden. Zal wel, als het terugkomt beter kijken, gezien het feit dat het sporadisch gebeurde dacht ik eerst nog dat het anderen zouden zijn, maar het kwam toch wel steeds vaker door de auto heen waaien. En de ventilatie dichtzetten zou natuurlijk gewoon negeren van een potentieel probleem zijn.

Zoals al in een draadje beschreven kwam ik bij een volgende inspectie erachter dat ik een nat uitlaatspruitstuk had. Bovenop twee van de uitlaten stond zelfs een plasje, olie misschien, wist het niet. Verwachtte in ieder geval geen olielekkage bij de uitlaat. Grondiger inspectie liet ook een nat blok zien boven de uitlaat

Tijd dus om het oliepeil maar eens te checken, lager dan minimaal, de tip van de pin was nog net aan nat. Snel maar die liter olie die ik altijd bij me heb erin gegooid. Nog steeds (na een stukje rijden) zeker een cm onder minimaal peil. Ik had dus aardig wat olie verloren klaarblijkelijk. Spoedig een vier liter fles aangeschaft en er zeker nog een halve liter tot een liter bij gegooid. Meteen genoeg olie achterin bij me, mocht het harden gaan lekken. Nieuwe oliepeil, maximaal.

Toen maar een draadje gestart en begrepen dat dit toch wel mijn pakking moest zijn en het verstandig was hier snel iets aan te doen. Niet alleen wat betreft het verbruik aan olie maar ook gezien het brandgevaar, wat bij sommigen van ons een stukje escort, een wollen jas en stukje relatie heeft gekost. ;)

Vandaag dus maar langs mijn garagist Jerome gereden en hem verteld van mijn probleem, verbaasd was hij vooral. Hij kon het niet geloven maar deed dat toch maar. Hij had ze uiteraard niet op voorraad. Naar de dealer gebeld en die had hem gelukkig wel. Hij zou de kosten verrekenen met de aanstaande APK van maandag en ook mijn blok schoonmaken, gezien de vele olie die er nu tegenaan zit.

Gezien de wetenschap dat alles prima te vervangen is aan onze bakstenen, ik in gemert al de deksel een keer heb verwijderd en niet bang ben van vieze handen, zojuist maar aan de klus begonnen. Nog geen half uurtje werk en hij lag erop.

De vorige pakking, gekit op de deksel (zoals sommigen zich misschien nog van gemert herinneren) was keihard en kwam er in ongeveer vier stukken af zetten. Veel olie op de randen, geheel rondom. Nu de nieuwe Volvo-pakking erin gelegd en weer dichtgedraaid.

Motor laten lopen en geen lekkage, in ieder geval niet direct.

Olie peil  gecheckt, halve cm onder maximaal al weer. Nu maar hopen dat het zo blijft. Op naar morgen, hopelijk zonder verbrande luchtjes door mijn auto, met de ventilatie volledig open.

  • blog van Petervanluijk_740-1992
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Petervanluijk_7...
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.